تجهیزات رستوران و کافه

راهنمای خرید اسپرسو ساز

پیشنهاد ما به شما
کتاب شکلات سازی۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال۱,۲۶۰,۰۰۰ ریالتهیه و دانلود کتاب

دستگاه اسپرسوساز دستگاهی است که برای دم کردن اسپرسو، یک نوشیدنی غلیظ قهوه طراحی شده است.که به طور خاص مهندسی شده است تا آب داغ را از طریق دانه های ریز آسیاب شده قهوه وارد کند و در نتیجه یک شات کوچک،خوش طعم از اسپرسو به دست آید. این مقاله، راهنمای خرید اسپرسو ساز می‌باشد. لذا با ما همراه باشید.

 

دستگاه های اسپرسو ساز معمولاً از چندین جزء کلیدی تشکیل شده اند. که شامل یک مخزن آب یا اتصال برای یک خط مستقیم آب، یک دیگ بخار یا المنت گرمایشی برای گرم کردن آب تا دمای مطلوب، یک پورتافیلتر برای نگهداری تفاله قهوه و یک پمپ یا مکانیزم برای ایجاد فشار لازم برای فشار دادن آب به داخل است.

 

انواع مختلفی از دستگاه های اسپرسوساز وجود دارد، از دستگاه های اهرمی دستی گرفته تا مدل های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک. ماشین های اهرمی دستی به کاربر نیاز دارند که فشار و زمان استخراج را به صورت دستی کنترل کند، در حالی که ماشین های نیمه اتوماتیک دارای کنترل های الکترونیکی برای دمای آب و زمان استخراج هستند. دستگاه های تمام اتوماتیک می توانند کل فرآیند دم کردن را با تنظیمات قابل برنامه ریزی خودکار کنند.

 

دستگاه‌های اسپرسو انعطاف‌پذیری را برای تولید انواع نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو مانند کاپوچینو، لاته و ماکیاتو ارائه می‌دهند. آنها در خانه ها، کافی شاپ ها و رستوران ها به دلیل توانایی آنها در تولید شات های اسپرسو با کیفیت بالا با پروفایل های طعم قابل تنظیم محبوب هستند.

 

انتخاب دستگاه اسپرسوساز مناسب زمان بر است. هنگام انتخاب دستگاه اسپرسوساز باید به عوامل زیر توجه کرد:

 

  • ترجیحات قهوه کاربران
  • چه حجمی از قهوه مورد نیاز است
  • بودجه/دکور

 

 

این راهنمای خرید به شما کمک می کند تا شروعی در انتخاب دستگاه داشته باشید دستگاه مناسب برای شما، دستگاهی است که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند.

 

به طور کلی، نوشیدنی های اسپرسو را اغلب می توان با دستگاه های نسبتا ساده به خوبی سرو کرد. در جایی که قهوه  با شیر در اولویت است، ممکن است دستگاه های پیچیده تری مناسب باشند.

 

دستگاه های اتومات به عنوان دستگاه های فوق خودکار شناخته می شوند. اینها قهوه را آسیاب و استخراج می کنند. برخی نیز به طور خودکار گرم می شوند و شیر اضافه می کنند. این دستگاه ها طبیعتا پیچیده هستند و توسط شرکت هایی مانند Saeco،Jura  و Delonghi تولید می شوند. متأسفانه، آنها قهوه را با استانداردی که انتظار دارید در یک کافه کاملاً متوسط پیدا کنید، تولید نمی کنند. بسیاری از خریداران در نهایت متوجه می شوند که قهوه بسیار بهتری را می توان از یک دستگاه قهوه ساز نیمه اتوماتیک تهیه کرد.

 

آیا به آسیاب نیاز دارم؟

به طور خلاصه، بله! از آنجایی که قهوه پس از آسیاب شدن به سرعت دی گس می شود – یک آسیاب مورد نیاز است. در واقع، در حالی که بسیاری از خریداران یک دستگاه و سپس یک آسیاب را در نظر می گیرند، ما توصیه می کنیم که یک آسیاب قهوه با کیفیت باید اولین خرید شما باشد.

خوب، پس چقدر باید هزینه کنم؟

بودجه بر اساس استفاده برنامه ریزی شده از دستگاه و تعداد افرادی که از آن استفاده خواهند کرد تعیین می شود:

  • تک بویلر
  • دو بویلر
  • مولتی بویلر

 

دستگاه های تک بویلر

 

یک اسپرسو تولید می کنند و در صورت نیاز به قهوه شیری، کاربر دکمه ای را فشار می دهد تا بخار مورد نیاز برای بافت شیر تولید شود. در این مرحله، مخزن بخار ممکن است خالی باشد و المنت داغ باشد. این دستگاه ها برد کنترل داخلی یا مغزی ندارند و اگر کنترل بخار روشن بماند، ممکن است المنت از کار بیفتد و نیاز به تعویض داشته باشد. برای حذف خطر خرابی المنت، این دستگاه ها قبل از استفاده و بلافاصله بعد از بافت شیر نیاز به پرایمینگ بویلر دارند.

 

در دستگاه های تک بویلر مانند Rancilio Silvia، دمای دیگ بخار توسط یک ترموستات نواری دو فلزی ساده و ارزان کنترل می شود. از آنجایی که دمای اسپرسو می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، برای دستیابی به اسپرسوی ثابت اغلب نیاز به یک فلاش خنک کننده یا “سرفینگ دما” است. این امر به راحتی با کمی تمرین مدیریت می شود. کنترل دما بهتر را می توان با ادغام یک کنترل کننده دمای PID به دست آورد و ما می توانیم ارتقاء PID را با هزینه اضافی ترتیب دهیم. تمام جنبه های دیگر عملکرد دستگاه با هر دستگاه دیگ بخار دیگر یکسان است.

 

با توجه به محدودیت‌های زیاد این دستگاه‌ها، ما این سبک از دستگاه‌ها را برای افراد تازه‌کار، ادارات، خانواده‌های پرمشغله یا چندین کاربر توصیه نمی‌کنیم. با این حال، این دستگاه ها می توانند قهوه عالی را در دستان یک کاربر دقیق و/یا پیشرفته تولید کنند.

 

دستگاه Baby Leva

 

در این محدوده قیمت، La Pavoni تعدادی دستگاه پیستونی کوچک زرق و برق دار تولید می کند. اینها برای چند قهوه عالی هستند، اما اگر روی آن باقی بمانند، در نهایت داغ می شوند. اجازه دهید ۱۰ دقیقه گرم شود و سپس از اسپرسوی شگفت انگیزی که آنها تولید می کنند لذت ببرید! بعد از حدود ۳ قهوه، باید مدتی خاموش شود تا دستگاه خنک شود. بافت شیر مناسبی خواهید داشت، اما می توانند کمی کند باشند.

 

دستگاه مبدل حرارتی (HX)

دستگاه های مبدل حرارتی تجربه واقعی “کافه در خانه” را ارائه می دهند. آنها توانایی تولید اسپرسو و فوم گیری از شیر را به طور همزمان دارند. دستگاه های مبدل حرارتی به راحتی برای خانواده ها، گردهمایی ها و دفاتر کار می کنند. همه دارای مخزن آب بیش از ۲ لیتر هستند و مدل های گران تر دارای پمپ های چرخشی تجاری هستند. دستگاه‌های دارای پمپ‌های دوار در عملکرد آرام‌تر هستند و در صورت لزوم ممکن است به اتصالات آب اصلی متصل شوند. دستگاه‌های HX را می‌توان به سادگی با بالا بردن یا پایین آوردن یک اهرم یا با یک سوئیچ ضامن یا کلیدهای چرخان کار کرد. برخی از دستگاه‌های HX دارای دکمه‌های حجمی برای ارائه طول شات از پیش تعیین‌شده هستند. دستگاه‌های حجمی می‌توانند تا ۵۰۰ دلار نسبت به دستگاه‌های غیرحجمی از همان محدوده، حق بیمه قیمتی داشته باشند.

 

 

دستگاه مبدل حرارتی سطح ورودی (HX)

دستگاه‌های این دسته برای  هر تعداد شاتی پاسخگو هستند، اما فقط از مخزن آب داخلی خود کار می‌کنند که باید دوباره پر شود. آنها پمپ های ارتعاشی ساده دارند و نمی توان آنها را به برق متصل کرد. Izzo Vivi Flat، Izzo Vivi، Rocket Espresso Appartamento و Rocket Espresso Giotto Cronometro Tipo V و Mozzafiato Cronometro Tipo V، Stone Espresso و VBM Domobar Junior نمونه هایی با کیفیت هستند.

PID در دستگاه HX؟

بسیاری از کسانی که به دنبال دستگاه اسپرسوساز هستند در مورد دستگاه های اسپرسوساز با کنترل PID مطالعه می کنند. یک دستگاه PID تفاوت کمی در عملکرد دستگاه‌های HX ایجاد می‌کند و با مراجعه به نمودار بالا پاسخی به این دلیل ارائه می‌شود. گروه‌های دستگاه‌های HX چیزی که اساساً آب گرم شده را از یک لوله در مخزن دریافت می‌کنند. استفاده از یک PID برای تغییر دمای مخزن به میزان چند درجه، اگر تفاوتی نداشته باشد، تفاوت چندانی در گروه ایجاد نخواهد کرد. یک PID در دستگاه‌های چند دیگ بخار بهترین عملکرد را دارد، جایی که می‌توان از آن برای ارائه تفاوت‌های واقعی در دمای دم آوری استفاده کرد. توانایی “بازی” با دمای دم آوری می تواند برای کسانی که اسپرسو علاقه دارند، قابل توجه باشد. تشخیص تغییر دمای دم آوری در قهوه های شیری دشوار است.

 

دستگاه HX سطح بالا

دستگاه‌های این دسته همچنین برای هر اندازه جمع‌آوری می‌شوند و عموماً می‌توانند از مخزن آب داخلی خود کار کنند یا به یک اتصال برق متصل شوند. آنها پمپ های چرخشی تجاری دارند و در عملکرد بسیار کم صداتر هستند. Izzo Alex PID، Rocket Espresso Giotto Cronometro Evoluzione R و Mozzafiato Cronometro Evoluzione R نمونه های محبوبی هستند.

دستگاه دو بویلر

این دستگاه ها کنترل و انعطاف پذیری نهایی را ارائه می دهند. اکثر آنها به عنوان دستگاه های تجاری کوچک طبقه بندی می شوند، اگرچه می توانند کاملاً فشرده باشند. آنها معمولاً دارای پمپ های چرخشی هستند و می توانند لوله کشی شوند یا از یک مخزن آب داخلی استفاده شوند. همه آنها دارای کنترل PID دمای شات هستند .اکثر آنها حالت های کم انرژی را ارائه می دهند که در آن دیگ بخار در صورت عدم نیاز می تواند خاموش شود. از نمونه های محبوب e-61 می توان به Rocket Espresso R Cinq اشاره کرد

 

Purist دستگاه های اهرم کش

بی صدا هستند زیرا پمپ ندارند. در نتیجه، آنها نیاز به اتصال برق دارند. کیفیت عکس فوق‌العاده است زیرا نمایه فشار کاهشی احتمال استخراج ناخوشایند سوم را در شات اسپرسو به حداقل می‌رساند. به عنوان مثال می توان به Nurri L-Type SA و Izzo Alex/Valexia Leva اشاره کرد. Olympia Express Cremina یک جایگزین گران قیمت و ساخت سوئیس برای دستگاه های اهرمی فنری بسیار بزرگتر ارائه می دهد.

 

 پروفیل فشار/دستگاه های پروفیل جریان

برخی از دستگاه‌های تجاری نشان داده‌اند که توانایی تغییر فشار استخراج در یک شات می‌تواند بهترین ویژگی‌های مطلق هر قهوه را نشان دهد. راکت اسپرسو نیز با R NINE ONE باورنکردنی و همه کاره خود وارد این بازار شده است که به نظر ما بسیار و بالاتر از همه کاره ترین دستگاه در این کلاس است. Vibiemme Domobar Super جدید که در این دسته قرار میگیرد.

 

اگر از عاشقان صنعت آشپزی و خلق طعم های شگفت انگیز هستید میتوانید با مراجعه به صفحه کتاب آشپزی، به دنیایی از تکنیک، دستور پخت ها و رسپی های محرمانه بین المللی دست یابید و دانش خود را در صنعت خوراک و نوشیدنی (آشپزی، بیکری، باریستا، بارتندری، میکسولوژی، رستری و ...) تا عالیترین سطوح جهانی ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *