تجهیزات رستوران و کافه

راهنمای خرید آسیاب قهوه

پیشنهاد ما به شما
کتاب تخصصی کاپینگ قهوه۱۷,۵۰۰,۰۰۰ ریال۲,۴۹۸,۰۰۰ ریالتهیه و دانلود کتاب

عاشقان واقعی قهوه می‌دانند که تازگی بخش مهمی از فنجان عالی است و اگر قهوه‌تان را درست قبل از دم کردن فنجان آسیاب کنید، بسیار تازه‌تر خواهد بود. در این مقاله در مورد موضوع راهنمای خرید آسیاب قهوه، به طور کامل پرداخته ایم.

 

 

شما یک فنجان قهوه با کیفیت متوسط نمی خواهید که فقط از خواب بیدارتان کند، بلکه یک فنجان با طعم ها و عطرهای پیچیده می خواهید که در هر جرعه، تجربه رضایت بخشی را به شما ارائه دهد. اگر یک قهوه‌خور حرفه ای هستید، راهنمای خرید آسیاب قهوه ما، در مورد آسیاب‌های قهوه می‌تواند به شما کمک کند تا یکی از مهم‌ترین ابزارهایی را که برای ایجاد یک فنجان عالی به آن نیاز دارید، کمک کند.

 

انواع آسیاب قهوه

برای راهنمای خرید آسیاب قهوه، دو گزینه اصلی وجود دارد که هر کدام سطح کیفیت متفاوتی را ارائه می دهند.

 

آسیاب های تیغه ای(Blade grinders)

آسیاب های تیغه ای یا آسیاب های دستی رایج و ارزان هستند.

دانه هایی که آسیاب می کنید تا حدی درشت، تا حدی پودر و همه انواع اندازه ذرات در بین آنها ظاهر می شود.

اگر برای مدت طولانی از آسیاب تیغه ای استفاده کنید، در خطر سوختن قهوه قرار می گیرید که بر کیفیت طعم تاثیر می گذارد.

این نوع آسیاب های تیغه ای، برای ادویه جات بسیار عالی عمل می کنند. و اگر معمولاً از انواع ارزان‌تر قهوه استفاده می‌کنید، ممکن است تفاوت زیادی با آسیاب تیغه‌ای در مقایسه با نوع بالاتر متوجه نشوید.

 

 

آسیاب های دندانه ای(Burr grinders)

آسیاب های Burr قهوه آسیاب شده ای تولید می کنند که یکنواخت است – همه ذرات تقریباً به یک اندازه خارج می شوند. خبره های قهوه متوجه می شوند که این قوام تفاوت زیادی در کیفیت طعم قهوه ایجاد می کند.

آسیاب های دندانه ای در دو نوع مختلف وجود دارند: مخروطی و صفحه تخت. تفاوت های جزئی در نحوه عملکرد این دو وجود دارد، اما به طور کلی کیفیت نتایج بین این دو مشابه است.

آسیاب های مسطح هزینه بیشتری دارند و در تولید قوام در اندازه ذرات بهتر هستند.

آسیاب های مخروطی مقرون به صرفه تر و کم صداتر هستند.

 

 

فاکتورهایی که باید در هنگام خرید آسیاب قهوه در نظر گرفت

در راهنمای خرید آسیاب قهوه، چند عامل اصلی وجود دارد :

 

اندازه و قوام ذرات

این واقعاً مهمترین چیزی است که باید در جستجوی یک آسیاب قهوه جدید به آن فکر کنید. این عاملی است که مستقیماً به طعم و عطری که از قهوه خود می گیرید مربوط می شود.

 

آسیاب دانه قهوه

بدیهی است که کیفیت دانه‌های قهوه‌ای که می‌خرید نقش مهمی در این امر ایفا می‌کند، به همین منظور باید آنها را درست قبل از درست کردن قهوه‌تان آسیاب کنید و تفاله‌های آن را خوب و یکدست کنید.

 

هزینه

یک آسیاب قهوه خوب ارزان نیست. اگر هزینه برای شما نگرانی بزرگی است، ممکن است آسیاب تیغه ای منطقی باشد. اگر مایلید مقداری پول خرج کنید تا یک آسیاب بخرید که بهترین کارایی را داشته باشد.

در اینجا به خاطر داشته باشید که هرچه بیشتر برای دانه های قهوه خرج کنید، بیشتر از یک آسیاب گران قیمت خارج خواهید شد. ممکن است در حال حاضر پذیرفتن هزینه اولیه بالاتر دشوارتر به نظر برسد، اما اگر مقدار زیادی برای قهوه با کیفیت بالا خرج کنید و طعم کامل را از آن دریافت نکنید، پول را هدر خواهید داد.

 

ظرفیت

آسیاب ها مقدار مشخصی قهوه را در خود ذخیره میکند. اگر قبل از هر بار دم کردن قهوه، دانه های آن را آسیاب کنید، طعم بهتری از قهوه خود خواهید گرفت.

با این منطق، شما لزوماً به ظرفیت بالایی برای آسیاب خود نیاز نخواهید داشت، مگر اینکه انتظار داشته باشید که به طور منظم برای چندین نفر قهوه درست کنید. اگر فقط شما هستید، می توانید به یک آسیاب با ظرفیت کم بسنده کنید. اگر شما و چند هم اتاقی یا همکار هستید، پس به دنبال ظرفیت بالاتر باشید.

سرعت

در حالی که سرعت بالا ممکن است در هنگام خرید یک آسیاب قهوه مانند یک ویژگی مثبت به نظر برسد، اما در واقع نشانه ای از یک محصول ارزان تر است که دوام زیادی نخواهد داشت. آسیاب‌های قهوه با موتورهای پرسرعت گرمای بیشتری تولید می‌کنند که خطر سوختن قهوه و تأثیر منفی بر طعم و عطر را دارد.

پس به طور کلی، شما باید ماشین‌هایی را که با سرعت پایین‌تری آسیاب می‌کنند، در اولویت قرار دهید.

 

حرارت

بعد از اندازه ذرات، گرما عامل اصلی دیگری است که بر طعم قهوه شما تأثیر می گذارد. اگر آسیاب شما حین آسیاب کردن دانه ها داغ شود، باعث سوختن آن می شود و به طور بالقوه طعم را بدتر می کند.

همانطور که ذکر شد، اصلی‌ترین چیزی که بر گرمای تفاله شما تأثیر می‌گذارد، سرعت آسیاب و نحوه کار موتور است. یکی از تفاوت‌های بزرگ در برخی از آسیاب‌های قهوه گران‌تر، توانایی کنترل سرعت به منظور کاهش میزان حرارت تولید شده توسط آسیاب است.

در حالی که می تواند مقدار زیادی به هزینه اولیه اضافه کند، اما می تواند نقش زیادی در کیفیت طعم قهوه شما داشته باشد.

 

اندازه

یک نکته در راستای راهنمای خرید آسیاب قهوه که باید قبل از خرید هر وسیله یا وسیله جدیدی برای آشپزخانه خود داشته باشید اندازه کلی آن است.

مهم نیست که آشپزخانه شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد، اکثر آنها فضای پیشخوان یا کابینت محدودی خواهند داشت.

از آنجایی که شما به دنبال خرید یک آسیاب هستید، این احتمال وجود دارد

قبل از شروع جستجو برای خرید، مطمئن شوید که واقعاً باید با چه فضایی کار کنید. آسیاب های قهوه به خصوص بزرگ نیستند، اما باید جایی بروند.

 

سهولت استفاده و تمیز کردن

آسیاب قهوه از نظر پیچیدگی استفاده و تمیز کردن آنها متفاوت است.پس قبل از خرید، کمی وقت بگذارید و نظرات را در این باره بخوانید.

تنظیمات آسیاب

اگر مجموعه‌ای از انواع قهوه را می‌نوشید، آسیابی می‌خواهید که تنظیمات کافی برای به دست آوردن قوام کامل برای هر یک از أنواع قهوه را فراهم کند. در بیشتر موارد، همانطور که آسیاب‌ها گران‌تر می‌شوند، تنظیمات بیشتری را برای انتخاب شما ارائه می‌دهند.

معمولاً آسیاب‌هایی را می‌بینید که با یکی از دو عبارت مربوط به تنظیماتی که ارائه می‌دهند توصیف می‌شوند – Steped یا Stepless.

آسیاب های پله ای مجموعه ای از تنظیمات را ارائه می دهند که می توانید قبل از شروع به آسیاب کردن دانه های خود را انتخاب کنید.

آسیاب های استپ لس گزینه های بیشتری را فراهم می کنند، زیرا تنظیمات ثابتی را ارائه نمی دهند و به سادگی به شما امکان می دهند از یک محدوده کلی انتخاب کنید.

برای افرادی که از قبل به خوبی می‌دانند چه چیزی را دوست دارند، آسیاب‌های استپ لس ، گزینه‌های شما اساساً نامحدود هستند. به این ترتیب، آسیاب های بدون پله معمولاً هزینه بیشتری دارند.

 

سر و صدا

اگر به پر سر و صدا بودن محصولات آشپزخانه خود حساس هستید.آسیاب های مخروطی به طور کلی ساکت تر از آسیاب های مسطح هستند.

فرزها معمولاً یا با فرزهای فولادی ضد زنگ یا سرامیکی عرضه می شوند.

 

فرزهای سرامیکی معمولاً دوام بیشتری دارند و برای دستیابی به سطح ظرافت مورد نیاز برای اسپرسو بهتر هستند، بنابراین آسیاب‌های فر با این نوع معمولاً هزینه بیشتری دارند. در حالی که سرامیک در بیشتر موارد طول عمر بیشتری دارد، اگر چیزی وارد دستگاه شود که باعث تراشه یا شکستن سرامیک شود، تعویض فرزها سخت‌تر خواهد بود.

 

فرزهای فولادی ضد زنگ بسیار رایج تر هستند و به طور کلی به خوبی کار می کنند، اما ممکن است مجبور شوید آنها را پس از چند سال استفاده تعویض کنید. پیدا کردن فرزهای فولادی جدید برای جایگزینی معمولاً یک فرآیند بسیار آسان است، اما بسیار ساده تر از زمانی است که مجبور به تعویض فرزهای سرامیکی باشید.

 

ماندگاری

به طور کلی می‌توانید انتظار داشته باشید که فرزهای سرامیکی بیشتر از نمونه‌های فولادی ضد زنگ و آسیاب‌های با موتورهای مستقیم دوام بیشتری نسبت به موتورهای با سرعت بالا داشته باشند.

زیبایی شناسی

برخی از آسیاب‌های قهوه قطعا بیشتر با در نظر گرفتن ظاهر طراحی شده‌اند و در رنگ‌ها و پوشش‌های مختلف موجود هستند. با وجود صدها گزینه در دسترس برای انتخاب، مشکلی برای پیدا کردن یک آسیاب که از نظر بصری دلپذیر باشد و برای مطابقت با دکوراسیون آشپزخانه شما طراحی شده باشد، نخواهید داشت.

 

بررسی برندهای محبوب آسیاب قهوه

 

باراتزا

Baratza شهرت این برند بسیار عالی است،ارزش هزینه‌های بالا را دارند، عمر طولانی دارند و طعم قهوه‌شان را بهبود می‌بخشند.

برویل

آسیاب‌های قهوه Breville توسط مشتریانی که می‌گویند نسبت به قیمت مناسب هستند، عمر طولانی دارند و گزینه‌های سفارشی‌سازی خوبی را ارائه می‌دهند، بی صداتر از سایر آسیاب هایی کار میکنند.

 

بان

مناسب برای مقاصد تجاری، Bunn یکی از محبوب ترین مارک ها است. Bunn برای دفاتر و رستوران‌ها طراحی شده است.

  • کاپرسو
  • Cuisinart
  • گاگیا
  • KRUPS
  • Rancilio
  • و موارد بیشتر…

 

 

 

 

 

 

 

آسیاب قهوه ای که انتخاب می کنید تأثیر مستقیمی بر کیفیت قهوه ای که هر روز صبح می نوشید خواهد داشت. انتخاب درست می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

 

اگر از عاشقان صنعت آشپزی و خلق طعم های شگفت انگیز هستید میتوانید با مراجعه به صفحه کتاب آشپزی، به دنیایی از تکنیک، دستور پخت ها و رسپی های محرمانه بین المللی دست یابید و دانش خود را در صنعت خوراک و نوشیدنی (آشپزی، بیکری، باریستا، بارتندری، میکسولوژی، رستری و ...) تا عالیترین سطوح جهانی ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *