تجهیزات رستوران و کافه

تجهیزات رستوران ایتالیایی

تجهیزات رستوران ایتالیایی
پیشنهاد ما به شما
کتاب ملزومات آشپزی کلاسیک ایتالیایی۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال۸۵۰,۰۰۰ ریالتهیه و دانلود کتاب

رستوران های ایتالیایی یکی از محبوب ترین انواع رستوران ها در جهان هستند. با تقاضای فزاینده برای غذاهای ایتالیایی و تعداد زیادی رستوران ایتالیایی، جای تعجب نیست که بازار رستوران های ایتالیایی به طور تصاعدی در حال رشد باشد. طبق نظرسنجی اخیر انجمن ملی رستوران‌ها، صنعت رستوران‌های ایتالیا نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش فروش داشته است. در این مقاله در مورد تجهیزات رستوران ایتالیاییُ به طور کامل توضیح داده ایم:

 

غذاهای رستوران های ایتالیایی

غذاهای ایتالیایی به دلیل تنوع و غنای طعم ها معروف هستند. برخی از مهم ترین غذاهای رستوران های ایتالیایی عبارتند از:

پیتزا

نان تختی که روی آن سس گوجه فرنگی، پنیر و مواد مختلف روی آن قرار گرفته و در فر هیزمی پخته می شود. کلاسیک ترین نسخه پیتزا مارگریتا با موزارلا و ریحان ۱ است.

پاستا

غذای اصلی که از آرد و آب تهیه می شود و به اشکال مختلف در می آید و در آب جوش پخته می شود. پاستا را می‌توان با سس‌های مختلفی مانند کاربونارا، با بیکن، تخم‌مرغ و پنیر ۲ یا بولونیز با گوشت و سس گوجه فرنگی سرو کرد.

لازانیا

ظرف پخته شده از لایه‌های ورقه‌های پاستا، پنیر، سس گوشت و سس بشامل. لازانیا یک غذای معمولی در منطقه امیلیا رومانیا است.

تیرامیسو

یک دسر محبوب که از لایه‌های کیک اسفنجی آغشته به قهوه و لیکور، خامه پنیر ماسکارپونه و پودر کاکائو درست می‌شود. تیرامیسو یک غذای معمولی در منطقه ونتو است.

رایج ترین قهوه ها و نوشیدنی ها در ایتالیا

قهوه و نوشیدنی نیز بخش مهمی از فرهنگ ایتالیایی است. برخی از رایج ترین قهوه ها و نوشیدنی ها در ایتالیا عبارتند از:

  • Caffèکاپوچینو
  • لاته ماکیاتو
  • لاته
  • Caffè americano

استوک تجهیزات آشپزخانه، کالاهای مصرفی، و کارد و چنگال

هنگامی که مکان رستوران ایتالیایی را مشخص کردید، وقت آن است که آشپزخانه را با تجهیزات لازم و کالاهای مصرفی پر کنید. هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه باید به اندازه و چیدمان آشپزخانه و همچنین نوع غذاهایی که سرو می کنید توجه کنید. به جای خرید تجهیزات ارزان قیمتی که ممکن است در آینده نزدیک نیاز به تعویض داشته باشند، روی تجهیزات با کیفیتی که سال ها دوام خواهند داشت، سرمایه گذاری کنید.

همچنین تهیه تامین کنندگان مناسب برای کالاهای مصرفی مهم است. به دنبال تامین کنندگانی باشید که مواد تازه و باکیفیت مناسب برای غذاهای ایتالیایی را ارائه می دهند. همچنین باید هزینه مواد تشکیل دهنده و زمان تحویل را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید خواسته های مشتریان خود را برآورده کنید.

 

تجهیزات آشپزخانه مورد نیاز برای رستوران ایتالیایی

 

همیشه توصیه می شود برای جلوگیری از تزلزل به ویژه در مراحل اولیه کسب و کار به سراغ تجهیزات طولانی مدت بروید. این مقاله با ارزش ترین تجهیزات آشپزخانه مورد نیاز برای یک رستوران ایتالیایی را ارائه می دهد.

  • فر

برخی از اجاق‌ها مطمئناً با هر سبک و فضایی که برای آشپزخانه مورد نیاز است مناسب است. از این نظر، فر کانوکشن، استاندارد و پیتزا اولین تجهیزات آشپزخانه مورد نیاز یک رستوران ایتالیایی است. اما توجه به فضا در هنگام خرید این تجهیزات به همان اندازه مهم است. به عنوان مثال، یک فر ترکیبی توصیه می شود که فضای زیادی را اشغال نکند. در نظر گرفتن فضای بالای اجاق گاز برای کوره، مشعل نیز به همان اندازه استراتژیک است. با این حال، این بستگی به تم کلی منوی رستوران دارد. به طور قابل توجهی، میز بخار برای غذای گرم یکی دیگر از نیازهای خودکار است.

  • قابلمه و تابه

آشپزخانه رستوران ایتالیایی باید مجهز به ظروف با کیفیت باشد. برای شروع خوب، و تابه‌های با اندازه‌  و ظرفیت های مختلف نیاز است.در کنار اینها، سایر تجهیزات این رده شامل تابه های هتلی، تابه نان و ورق پخت می باشد.

 

  • محل آماده سازی (تاپینگ)

محل آماده سازی یک رستوران ایتالیایی به یک میز آماده سازی استاندارد و قفسه های کافی برای تهیه غذا نیاز دارد. از اقلام قابل توجه در این زمینه می توان به غذاساز Robot Coupe، میکسر صنعتی، مایکروفر، مخلوط کن غوطه وری و دستگاه برش گوشت تجاری اشاره کرد.

 

  • ظروف

سایر تجهیزات آشپزخانه مورد نیاز برای یک رستوران ایتالیایی ظروفی مانند کارد و چنگال، کاسه مخلوط کن، ترازو ، آبمیوه گیری، قاشق های دسته بلند، زستر و پوست کن می باشد. تجهیز آشپزخانه به تجهیزات آماده سازی بزرگ مانند تخته های برش، درب بازکن های قوطی های تجاری و ظروف برای نگهداری مواد غذایی به همان اندازه استراتژیک است.

 

  • تجهیزات ذخیره سازی

یک واحد یخچال و فریزر برای نگهداری مواد سرد نیز از تجهیزات ضروری آشپزخانه مورد نیاز یک رستوران ایتالیایی است.

 

  • سرخ کن

یک آشپزخانه ایتالیایی هرگز بدون سرخ کن کامل نمی شود که سرآشپز را قادر می سازد انواع غذاها را سرخ کند. این یک قطعه استاندارد از تجهیزات است که در ظرفیت های مختلف برای متناسب با اندازه های مختلف آشپزخانه رستوران ها ارائه می شود. بیشتر رستوران های ایتالیایی متوسط به سرخ کن های تجاری ۱۰۰ پوندی نیاز دارند.

اقلامی مانند دستگاه های ماکارونی و اجاق های ماکارونی این ظرفیت را برای رستوران شما فراهم می کند تا حجم بالایی از انواع سفارش های مختلف ماکارونی را انجام دهد. تجهیزات دیگری مانند تابه پیتزا از دستگاه های اسپرسوساز برای تهیه نوشیدنی های قهوه سنتی ایتالیایی استفاده کنید.

 

 

اگر از عاشقان صنعت آشپزی و خلق طعم های شگفت انگیز هستید میتوانید با مراجعه به صفحه کتاب آشپزی، به دنیایی از تکنیک، دستور پخت ها و رسپی های محرمانه بین المللی دست یابید و دانش خود را در صنعت خوراک و نوشیدنی (آشپزی، بیکری، باریستا، بارتندری، میکسولوژی، رستری و ...) تا عالیترین سطوح جهانی ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *