قهوه ها

ماکیاتو

پیشنهاد ما به شما
کتاب اصول شیرینی پزی و پخت کیک (۲۰۱۱)۲,۴۹۰,۰۰۰ ریال۶۹۸,۰۰۰ ریالتهیه و دانلود کتاب

کافه ماکیاتو (به ایتالیایی: Caffè macchiato) یا اسپرسو مـاکیاتو (به ایتالیایی: espresso macchiato) از جمله نوشیدنی های بر پایهٔ اسپرسو است و همچون اغلب اصطلاحات مرتبط با اسپرسو، ریشهٔ ایتالیایی دارد. ماکـیاتو در زبان ایتالیایی به معنی لکه می باشد و علت انتخاب این اسم، ترکیب شیر و قهوه است که باعث می شود نوشیدنی یک لکه از رنگ دیگر داشته باشد. انواع رایج ماکیاتو شامل کافه ماکیاتو (اسپرسو ماکیاتو)، لاته ماکیاتو و کارامل ماکیاتو است.

حجم و مقدار اندازه قهوه اسپرسو برای اسپرسو ماکیاتو ۲۵ الی ۳۰ سی سی می‌باشد.

 

طرز تهیه قهوه ماکیاتو

تاریخچه ماکیاتو 

ریشه نام ماکـیاتو به یک باریستا در ایتالیا بازمی‌گردد که برای نشان دادن تفاوت میان اسپرسو و اسپرسویی که به آن اندکی شیر اضافه شده‌است، به پیشخدمت خود، اقدام به این کار نمود و بعدها این بعنوان یک مارک و برند درآمد. ایدهٔ این کار هم به یک نوشیدنی مرسوم در پرتغال به نام کافه پینگادو (café pingado) که به معنای قهوه با چند قطره می‌باشد، بازمی‌گردد.

 

برای درست کردن لاته ماکیاتو، به شیر فوم گرفته شده و یک شات اسپرسو نیاز دارید. در لاته ماکیاتو حجم شیر بیشتر بوده و نسبت اسپرسو کمتر است. به همین دلیل این نوشیدنی طعم ملایم تری دارد. لاته ماکیاتو از سه لایه شامل شیر، اسپرسو و فوم شیر تشکیل می شود. به همین دلیل آن را داخل لیوان های شیشه ای بلند و باریک سرو می کنند تا جذابیت بصری محتویات داخل لیوان به چشم آید.

 

اگر از عاشقان صنعت آشپزی و خلق طعم های شگفت انگیز هستید میتوانید با مراجعه به صفحه کتاب آشپزی، به دنیایی از دستور پخت ها و رسپی های محرمانه بین المللی دست یابید و دانش آشپزی خود را تا عالیترین سطوح جهانی ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *