کیک و دسر, منو کافه کتاب اصفهان, نان

نان کروسان

پیشنهاد ما به شما
کتاب اصول شیرینی پزی و پخت کیک (۲۰۱۱)۲,۴۹۰,۰۰۰ ریال۶۹۸,۰۰۰ ریالتهیه و دانلود کتاب

کروسان (به فرانسوی: Croissant) نوعی نان و شیرینی هلالی شکل است که با آرد، خمیرمایه و کره تهیه می‌شود و خمیر آن با به‌کارگیری کره، به صورت خمیر هزارلا آماده می‌گردد. این نان جذاب با بافت سبک و ظاهر خوشایندش، صبحانه ثابت بسیاری از مردم جهان است. کروسان، یک نان محبوب و خوشمزه است که به راحتی می‌توانید آن را در خانه هم تهیه کنید.

 

کروسان در قرن ۱۳ میلادی در کشور اتریش اما توسط آشپزِ فرانسویِ دربار ابداع و متداول شده و امروزه به عنوان نان رسمی صبحانه فرانسوی شناخته می‌شود و تقریباً در سراسر اروپا یکی از ارکان صبحانه اروپایی است.

کروسان را در کشورهای مختلف اروپا با نام‌های متفاوت می‌توان یافت. در اتریش به نام Kipfel و در کشورهای آلمانیش به نام Gipfeli عرضه می‌گردد.

 

انواع ساده و مغزدار آن تهیه می‌شود و از پنیر، گوشت، مغزهای گیاهی و خامه و کرم در ساخت آن بکار برده می‌شود. می‌توان آن را هسته اولیه خوراکی‌های آماده فعلی دانست به‌خصوص آنکه انواع خام و نپخته آن نیز به صورت یخزده عرضه می‌شود.

 

اگر از عاشقان صنعت آشپزی و خلق طعم های شگفت انگیز هستید میتوانید با مراجعه به صفحه کتاب آشپزی، به دنیایی از دستور پخت ها و رسپی های محرمانه بین المللی دست یابید و دانش آشپزی خود را تا عالیترین سطوح جهانی ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *