هتلداری

هر آنچه که باید درباره هتلداری بدانید

آنچه در این صفحه می‌خوانید: پنهان
پیشنهاد ما به شما
کتاب اصول شیرینی پزی و پخت کیک (۲۰۱۱)۲,۴۹۰,۰۰۰ ریال۶۹۸,۰۰۰ ریالتهیه و دانلود کتاب

اگر تا به حال آرزوی کار در صنعت هتلداری را داشته اید، باید بدانید که این نوع شغل فرصت های هیجان انگیز و حتی چالش برانگیزی را به همراه دارد. برای مدیریت موفق هتل، به مجموعه خاصی از مهارت ها و همچنین دانش مدیریتی نیاز دارید. در این مقاله، اطلاعات دقیقی در مورد نحوه شروع کسب و کار مدیریت هتل کسب کنید.

 

صنعت هتلداری چیست؟

صنعت هتلداری با انواع اقامت مهمان سروکار دارد. در واقع صنعت هتلداری نه تنها به هتل‌ها و اقامتگاه‌های مجلل مربوط می‌شود، بلکه شامل اقامت شبانه در مهمانسراها، متل‌ها، مسافرخانه‌ها و هاستل‌ها به عنوان انواع اقامت کوتاه‌ مدت می‌شود. هدف اصلی هتل ها ارائه غذا، نوشیدنی، خدمات و سرپناه به مسافران میهمان در زمانی است که از خانه دور هستند.

مدیریت هتل در مورد چیست؟

مدیریت هتل شامل مدیریت هر چیزی است که به صنعت هتلداری مربوط می شود. اگر می خواهید جای پایی در این تجارت به دست آورید، باید با تمام تکنیک های مدیریت یک کسب و کار هتلداری از جمله بازاریابی، مدیریت هتل، مدیریت پذیرایی، خانه داری و حسابداری آشنا شوید. هدف اصلی یادگیری نکات مدیریت هتل، مدیریت موفقیت آمیز یک هتل و در عین حال مدیریت سایر جنبه های کسب و کار بصورت همزمان است.

 

تفاوت بین هتلداری و مهمان داری چیست؟

تفاوت اصلی بین مدیریت هتل و مهمانداری همانطور که از نام آن پیداست این است که مدیریت هتل، تمام جنبه های مدیریت یک هتل را در بر می گیرد، در حالی که مهمانداری اصطلاح گسترده تری است که به مدیریت افراد در بخش هایی مانند کلوپ های شبانه، کازینو، رستوران ها، حمل و نقل می پردازد. و حتی هتل ها.

 

در همین رابطه میتوانید به کتاب کترینگ، که یک راهنمای مفصل و گسترده برای آموزش تشریفات و میزبانی است مراجعه کنید. این کتاب گام به گام نحوه راه اندازی و مدیریت یک کسب و کار پذیرایی موفق از نظر مالی را به شما نشان می دهد. هیچ جزء از این کتاب جدید دایره‌المعارفی که تجارت پرخطر اما بالقوه بسیار سودمند کترینگ یا کیترینگ را توضیح می‌دهد، کنار گذاشته نشده است.

دانلود کتاب PDF کترینگ

 

تاریخچه مختصری از مدیریت هتل

از اوایل قرن هفدهم، صاحبان مشاغل در سرتاسر آمریکا شروع به ساخت و تأسیس مسافرخانه‌ هایی برای پاسخگویی به نیازهای اقامتی مسافران کردند. در ابتدا، این مسافرخانه‌ ها فقط خدمات اولیه را ارائه می‌کردند، اما با گذشت زمان و افزایش تقاضا برای اقامت کوتاه‌ مدت، آماده شدند تا امکانات بیشتری را برای مهمانان فراهم کنند. از آن زمان، صنعت هتلداری بیشتر گسترش یافت زیرا مردم مایل بودند برای خدمات با کیفیت بهتر هزینه بیشتری بپردازند. این صنعت همواره در تلاش بوده است تا نیازهای متغیر جامعه را برآورده سازد و به بخشی ضروری از اقتصاد تبدیل شده است. امروزه مسافران بر اساس بودجه خود می توانند انواع مختلفی از اقامتگاه ها را پیدا کنند، از تخت خواب و صبحانه ارزان تا هتل های مجلل ۵ ستاره.

برای مدیریت هتل به چه مدرکی نیاز دارید؟

برای واجد شرایط بودن به عنوان مدیر هتل، معمولاً به مدرک لیسانس با تجربه کاری زیاد نیاز دارید. با این حال، در برخی موارد، در صورتی که داوطلب دانش و تجربه کاری گسترده در صنعت هتلداری داشته باشد، مدرک تحصیلی کافی است. علاوه بر مدرک یا دیپلم، می توانید انتظار داشته باشید که دوره هایی را در اقتصاد، مدیریت پذیرایی، حسابداری، امور مالی، بازاریابی، مهمانداری و یا مطالعات کامپیوتری بگذرانید.

همچنین برخی از دانشگاه ها مدرک کارشناسی ارشد پیشرفته ای را در مدیریت هتلداری ارائه می دهند، که اغلب توسط مدیران هتل که به دنبال پیشرفت در موقعیت های مدیریت منطقه ای هستند، اخذ می شود.

 

استراتژی های بازاریابی هتل

صاحبان هتل ها همیشه تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی متفاوتی را به کار می برند تا کسب و کار خود را در معرض دید عموم قرار دهند و درآمد را به حداکثر برسانند. به لطف شبکه گسترده ابزارهای فناوری جدید، هتل ها باید یاد بگیرند که چگونه با آخرین استراتژی ها سازگار شوند تا از رقبا عقب نمانند.

صنعت هتلداری می داند که چگونه با تطبیق خدمات آنها با ترجیحات مشتریان، با تقاضاهای رو به رشد مشتریان همراه باشد. این تنها راهی است که آنها می توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

چه نوع شغل هایی می توانید با مدرک مدیریت هتل به دست آورید؟

مدیریت هتل می‌تواند فرصت‌های زیادی را در این صنعت از جمله مدیریت هتل کشتی‌های کروز، مدیریت رستوران، مدیریت پذیرایی، خدمات پذیرایی خطوط هوایی و مدیریت مهمان‌خانه باز کند. برخی از موقعیت های شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی شما عبارتند از:

  • مدیر محل اقامت
  • برگزارکننده رویداد
  • مدیر هتل
  • مدیر پذیرایی
  • مدیر رستوران
  • مدیر کافی شاپ
  • مدیر خدمات مشتری
  • مدیریت منابع انسانی
  • آژانس مسافرتی

نکات ضروری در عملیات هتل

عملیات هتل به شما می آموزد که چگونه در تمام جنبه های مدیریت و عملیات هتل آگاه شوید. شما با ویژگی های کلیدی هتل ها و مسئولیت های آنها در قبال مشتریان و همچنین نحوه ارائه خدمات خوب به مهمانان آشنا خواهید شد. هدف از این دوره آموزش دانش و تخصص به افرادی است که مایل به کار در صنعت هتلداری هستند تا مدیران هتلداری شایسته شوند. بخش های مدیریت و عملیات هتل به کارکنانی آموزش دیده برای اطمینان از رضایت مشتری نیاز دارند.

مهم نیست که چه اندازه یا هتل استانداردی را می خواهید مدیریت کنید، باید درک و مهارت کافی برای پاسخگویی به خواسته های مختلف مهمانان را داشته باشید. بخش بازاریابی هتل ها یکی دیگر از فرآیندهای ضروری است که به مدیران کمک می کند تا کسب و کار خود را ارتقا دهند و رونق بگیرند. اینها و خیلی چیزهای دیگر همگی تحت پوشش دوره های بهره برداری هتل قرار دارند.

استراتژی های بازاریابی هتل

صاحبان هتل ها همیشه تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی متفاوتی را به کار می برند تا کسب و کار خود را در معرض دید عموم قرار دهند و درآمد را به حداکثر برسانند. به لطف شبکه گسترده ابزارهای فناوری جدید، هتل ها باید یاد بگیرند که چگونه با آخرین استراتژی ها سازگار شوند تا از رقبا عقب نمانند. صنعت هتلداری می داند که چگونه با تطبیق خدمات آنها با ترجیحات مشتریان، با تقاضاهای رو به رشد مشتریان همراه باشد. این تنها راهی است که آنها می توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

 

آخرین روندهای بازاریابی هتل

در عصر دیجیتالی بسیار رقابتی، مهم است که جلوتر از رقبا بمانید و موثرترین استراتژی‌های بازاریابی هتل را بدانید. کسب و کار هتل شما ممکن است به شدت آسیب ببیند اگر در مورد روندهای بازاریابی جدید بیاموزید. صرف نظر از اینکه صاحب یک هتل زنجیره ای هستید یا فقط یک مهمانخانه کوچک با بودجه مناسب، مهم است که از آخرین روندهای بازاریابی و اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند از آنها بهره مند شود، آگاه باشید.

 

مدیریت درآمد هتل

مدیریت درآمد هتل یکی از جنبه‌های کسب‌وکار مدیریت هتل است که کم‌تر به آن پرداخته شده است. در حالی که بسیاری از صاحبان هتل ها اهمیت استراتژی های مدیریت درآمد مناسب را به منظور افزایش سهم خود از بازار درک می کنند، آنها همیشه از آن در تجارت خود استفاده نمی کنند. اگرچه مدیریت درآمد چیز جدیدی برای این صنعت نیست، با این وجود، توسط مدیران هتل‌هایی که کسب‌وکارهای موفقی را اداره می‌کنند، بسیار ارزشمند است. با تغییر چهره الگوهای رزرو، اتخاذ یک استراتژی مدیریت درآمد هتل قوی از اهمیت بالایی برخوردار است.

روندهای فنی در صنعت هتلداری

چندی پیش متل ها، مسافرخانه ها، هتل ها و سایر مشاغل مرتبط خدمات نسبتاً ابتدایی را به مهمانانی که می خواستند مدتی دور از خانه خود بگذرانند ارائه می کردند. صنعت هتلداری در چند سال گذشته به لطف نقش حیاتی که فناوری در گسترش این مشاغل ایفا کرده است، مسیر طولانی را طی کرده است. بیشتر هتل ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم به فناوری تکیه می کنند تا تجربه بهتری را به مهمانان خود ارائه دهند.

 

گرایش های مصرف کننده در صنعت هتلداری

دنیا سریع‌تر از همیشه در حال حرکت است، زیرا تغییر نگرش‌های اجتماعی، فناوری‌های جدید و تغییرات اقتصادی و جمعیتی همگی باعث تغییرات لرزه‌ای در شیوه زندگی، تجارت و کار ما می‌شوند. هر کسب و کاری که در صنعت هتلداری دخیل است باید اهمیت همگامی با روندهای نوظهور بخش هتلداری را بداند. برای جلوگیری از ناامید کردن مشتریان و عقب ماندن از رقبا، باید نبض خود را روی روندهای دائماً در حال تغییر که در حال وقوع هستند حفظ کنید.

 

راه حل های مهم نرم افزاری برای هتل

فناوری در بخش هتلداری با سرعتی سریع در حال رشد است. در واقع، صاحبان هتل هایی که به دنبال بهبود کسب و کار خود هستند، به شدت به نرم افزار متکی هستند. فناوری‌هایی برای ساده‌سازی فرآیندهایشان و ارتقای فعالیت‌های تجاری روزانه آن‌ها. نکته کلیدی برای بهره مندی از مزایای موثرترین نرم افزار هتل، این است که بدانید این نرم افزار چیست و چگونه کار می کند. تنها در این صورت است که می توانید آن را در کسب و کار مدیریت هتل خود پیاده سازی کنید.

 

توصیه هایی برای پیشرفت شغلی در هتل

برای کسانی که علاقه مند به حرفه هتلداری هستند، چندین راه وجود دارد که چشم‌انداز کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را برجسته و تقویت کند. چه به تازگی شروع به کار کرده باشید، چه در موقعیت مدیریت هتل، همیشه کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا شانس خود را برای تضمین شغلی که می خواهید افزایش دهید.

 

تابلوهای شغلی: شغل هتل ایده آل خود را پیدا کنید

اگر به دنبال مدیریت هتل یا موقعیت های اجرایی هستید، بهترین گزینه ممکن است مراجعه به هیئت های شغلی تخصصی هتل باشد. این پلتفرم‌ها فهرستی از مشاغل مختلف موجود در صنعت هتلداری را ارائه می‌کنند و بسیاری از هیئت‌های شغلی علاوه بر این، مزایای بیشتری را ارائه می‌دهند، که یافتن نقش ایده‌آل را برای شما آسان‌تر می‌کند.

 

کانال هایی برای یافتن شغل مدیریت هتل به صورت آنلاین

بسیاری از افراد رویای انتقال به سمت یک نقش مدیریتی را در سر می پرورانند، اما برای اینکه بهترین فرصت ممکن را برای یافتن شغل مدیریت هتل مناسب با مجموعه مهارت های خود داشته باشید، بهتر است از ترکیبی از کانال ها استفاده کنید. این ممکن است شامل نزدیک شدن مستقیم به هتل‌ها، استفاده از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، یا رفتن از طریق آژانس‌های استخدام یا هیئت‌های شغلی باشد.

 

نکاتی برای یافتن شغل مدیر هتل

تبدیل شدن به یک مدیر هتل می تواند بسیار مفید باشد، زیرا این نقش بسیار متنوع است و مسئولیت ها تا چه حد می تواند گسترده باشد. با این حال، بسیار مهم است که بدانید موقعیت های مدیریت هتل بسیار مورد توجه است و درک الزامات می تواند به مشتریان بالقوه شما کمک کند.

 

هتلداری

 

مروری بر رایج ترین موقعیت های هتل

تعداد زیادی نقش مختلف شغلی در یک هتل معمولی وجود دارد، از مدیریت هتل و رهبران ارشد بخش گرفته تا کارکنان آشپزخانه و میز پذیرش. داشتن درک درستی از موقعیت های اصلی هتل می تواند به بهبود دانش شما در صنعت کمک کند و همچنین می تواند به مدیریت حرفه ای شخصی کمک کند.

 

چگونه مطمئن شوید که بهترین کارکنان هتل را استخدام می کنید؟

برای کسانی که در نقش های استخدام و مدیریت هتل هستند، یافتن کارمندان جدید مناسب یک مسئولیت بزرگ است. هتل‌های موفق می‌توانند تشخیص دهند که چه زمانی به استخدام کارکنان جدید هتل نیاز دارند و سپس اقدامات لازم را برای مشخص کردن موقعیت‌هایی که باید پر شوند و چه مهارت‌ها و ویژگی‌هایی باید به کار گیرند، انجام دهند.

 

لیست زنجیره ای برای یافتن جای خالی هتل

زمانی که جای خالی هتل ها باید برآورده شود، کسانی که مسئول مدیریت هتل و استخدام هستند اغلب مشاغل را در وب سایت خود تبلیغ می کنند. در نتیجه، چه به دنبال شروع حرفه خود در صنعت هتلداری باشید، چه به دنبال برداشتن گام بعدی در یک حرفه موجود در این صنعت، منطقی است که این وب سایت ها را مرور کنید.

 

مروری بر مدارس هتلداری

اگر واقعاً می خواهید حرفه ای را در مدیریت هتل شروع کنید، ابتدا باید آموزش و آموزش مناسبی کسب کنید. مدرک مدیریت هتل ممکن است برای شما مناسب باشد. موضوعات و شیوه های آموزش بسیار متنوع است و هر مفهوم ممکن مرتبط با صنعت هتلداری را پوشش می دهد. یک مدرسه ممکن است بیشتر بر روی اداره روزانه یک هتل تمرکز کند، در حالی که دیگران ممکن است بر مدیریت بالاتر تمرکز کنند. موضوعات از مدیریت دارایی و حسابداری هتل گرفته تا مدیریت غذا و نوشیدنی یا بهداشت را شامل می شود.

 

مروری بر دوره های محبوب مدیریت هتل

«دوره مدیریت هتل» تعریف هتل‌داری را به عنوان یک موضوع پوشش می‌دهد و در ادامه به معرفی بسیاری از مهم‌ترین مربیان این رشته می‌پردازد. در مورد ۱۰ دوره برتر در مدیریت هتل و نحوه استفاده از آنها برای توسعه حرفه خود اطلاعات کسب کنید. شما خواهید آموخت که چگونه مدارس هتلداری می توانند به شما کمک کنند و دوره های مدیریت هتل در دسترس هستند. شما خواهید آموخت که چگونه دوره های منعطف می توانند به شما اجازه دهند تا در مطالعات خود با کار عادی خود هماهنگ شوید و به شما امکان می دهد بدون به خطر انداختن موقعیت فعلی خود شغل خود را توسعه دهید.

 

فرصت های مدیریت هتل را با یک دوره آموزشی هتل باز کنید

مسئولیت های مختلفی در ارتباط با مدیریت هتل وجود دارد، و این نقش مستلزم دانش عمیق صنعت و عملیات هتل، همراه با مهارت های خاص مرتبط با هتل است. به همین دلیل، بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند داوطلبان دوره هتلداری را گذرانده باشند که مهمترین عناصر را به آنها آموزش می دهد.

 

تأثیر بزرگ کرونا بر هتلداری

در سالهای اخیر، بحران کرونا تاثیر قابل توجهی بر مدیریت هتلداری گذاشته است. قرنطینه کامل یا جزئی که توسط دولت های سراسر جهان دستور داده شده است، سفر را غیرممکن کرده است. همچنین بسیاری از رویدادهای منطقه ای و بین المللی به دلیل ترس از ویروس کرونا لغو شده اند، مانند بازی های المپیک در ژاپن و بزرگترین رویداد مسافرتی، ITB برلین .

ویروس کرونا آینده نامعلومی را برای صنعت هتلداری و مهمانداری به ارمغان آورد. با لغو سفرهای کاری و رویدادها در سراسر جهان، افراد کمتری مایل به برنامه ریزی برای تعطیلات ۲۰۲۰ یا حتی ۲۰۲۱ خود هستند، به خصوص اکنون که امنیت شغلی آنها در خطر است.

با توجه به اینکه هتل های زنجیره ای کوچک و بزرگ با کاهش مشتری تا ۹۰ درصد مواجه هستند، برخی از آنها چاره ای جز توقف فعالیت ندارند زیرا مجبور به لغو رزرو هستند. این امر منجر به کاهش درآمد قابل توجهی برای هتلداران شده است. همچنین بسیاری از صاحبان هتل وجود دارند که ناامیدانه سعی می کنند سر خود را بالای آب نگه دارند و منتظرند ببینند چه اتفاقی می افتد.

 

اگر از عاشقان صنعت آشپزی و خلق طعم های شگفت انگیز هستید میتوانید با مراجعه به صفحه کتاب آشپزی، به دنیایی از دستور پخت ها و رسپی های محرمانه بین المللی دست یابید و دانش آشپزی خود را تا عالیترین سطوح جهانی ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *