طرز تهیه و دستور پخت, کیک و شیرینی

طرز تهیه کوکی‌ رول دارچینی دوبل

پیشنهاد ما به شما
کتاب اصول شیرینی پزی و پخت کیک (۲۰۱۱)۲,۴۹۰,۰۰۰ ریال۶۹۸,۰۰۰ ریالتهیه و دانلود کتاب

لایه‌های کره‌ای بسیار این کوکی‌ها توسط یک خمیر سریع تهیه شده از خامه ترش آماده می‌شوند که شباهت زیادی به شیرینی‌های پفکی دارند.

خمیر همراه با شکر و دارچین رول می‌شود و حاصل کار کوکی‌های فانتزی خواهد بود که به نظر می‌رسد به جای چند دقیقه، چندین ساعت برای آماده‌ کردن آن‌ها زمان صرف شده‌ است.

زمان اندازه‌گیری و مخلوط کردن: ۱۵ دقیقه

پختن در دمای ۳۵۰۰ فارنهایت/۱۸۰۰ درجه سانتی گراد/به مدت ۱۷ دقیقه

یک‌ چهارم پیمانه شکر

یک و یک‌ چهارم قاشق چایخوری پودر دارچین

یک پیمانه یا ۱۲۵ گرم آرد سفید همه‌کاره

یک دوم پیمانه به علاوه ۲ قاشق چایخوری یا ۱۴۵ گرم کره‌ی سرد غیرنمکی، که تکه تکه شده‌ باشد.

یک سوم پیمانه یا ۸۰ میلی‌لیتر خامه‌ترش سرد

یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

 

دستور تهیه:

در یک کاسه‌ی کوچک، شکر و دارچین را با هم مخلوط کنید تا زمانی که آن‌ها به صورت یکنواختی با هم ترکیب شوند. سپس آن‌ها را کنار بگذارید. آرد و کره را در کاسه‌ی همزن برقی قرار دهید و در سرعت پایین آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا زمانی که اندازه‌ی کره به اندازه‌ی باقلاهای کوچک شود و کمی آرد مخلوط‌نشده هم باقی بماند.

زمانی که همزن در حال کار باشد، خامه‌ترش و وانیل را به آن اضافه کنید و در حدود ۳۰ ثانیه و تا زمانی که خمیر به گلوله‌ی بزرگ و یکنواختی تبدیل شود که از کناره‌های کاسه قابل کشیدن باشد، آن را هم بزنید. خمیر سرد است و می‌توان بلافاصله آن را رول کرد. خمیر را به هم بچسبانید و آن را به شکل مستطیل در بیاورید.

خمیر را به یک سطح کار آردپاشی شده انتقال دهید و با استفاده از یک وردنه‌ی آردپاشی‌شده آن را رول کنید و به یک مستطیل با طول ۱۸ اینچ/۴۶ سانتی متر و عرض ۱۶ اینچ/۵/۴۰ سانتی‌متر در بیاورید، در حالیکه ضلع کوچک مستطیل به طرف شما باشد. این مستطیل تکه‌ی بسیار بزرگی است، ولی رول کردن یک تکه‌ی آن کار راحت‌تری است. از هر دو طرف، به اندازه‌ی ۱ اینچ/۵/۲ سانتی متر خالی بگذارید و ۱ قاشق چایخوری از مخلوط شکر و دارچین، و باقیمانده‌ی شکر را به صورت یکنواختی بر روی خمیر پخش کنید. کار را از لبه‌ی پایینی آغاز کنید و خمیر را رول کنید، ولی زمانی که به نصفه‌ی خمیر می‌رسید، از رول‌کردن دست بکشید. سپس، بار دیگر از بالا شروع کنید، و خمیر را به سمت مرکز رول کنید، تا زمانی که رول دوم به رول اول برسد.

شکاف خمیر را با استفاده از انگشتان خود ببندید. باقیمانده‌ی شکر و دارچین را به صورت یکنواختی روی رو پخش کنید و سپس آن را به عقب و جلو رول کنید تا بتوانید بخش بیرونی آن را با دارچین و شکر بپوشانید. طول رول نهایی باید ۱۲ اینچ/۵/۳۰ سانتی‌متر باشد. رول را نصف کنید تا به دو تکه تبدیل شود، و طول هر یک به ۶ اینچ/۱۵ سانتی متر برسد. هر تکه از این رول را با استفاده از تکه‌ی بزرگی از روکش پلاستیکی بپوشانید و سپس به مدت یک شب و حداقل سه ساعت آن را در یخچال قرار دهید، تا زمانی که سفت شده باشد و سپس فویل آلومینیومی را بر روی روکش سلفونی قرار دهید و به مدت دو ماه آن را فریزر کنید.

برش دادن خمیر فریز شده کار دشواری است و باید حداقل ۳ ساعت و برای یک شب در یخچال قرار داده شود تا یخ‌زدایی شود. زمانی که کوکی‌ها آماده‌ی پخت شوند، طبقه‌‌ی فر را در وسط قرار دهید. فر را از قبل با  دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. دو ورقه‌ی پخت با یک کاغذ پوستی در آن قرار دهید.

سپس از یک چاقوی تیز و بزرگ برای بریدن هر رول به ۱۸ قسمت استفاده کنید، به طوری که ضخامت هر کوکی در حدود یک سوم اینچ یا هشت میلیمتر باشد. کوکی‌ها را در فاصله‌ی یک و یک‌دوم اینچی یا ۴ سانتی‌متری از یکدیگر بر روی ورقه‌ی پخت قرار دهید. کوکی‌ها را تا زمانی که قهوه‌ای روشن شوند و به مدت ۱۷ دقیقه بپزید.

همانطور که این کوکی‌ها مشغول پختن هستند به کوکی‌های رولی بزرگی تبدیل می‌شوند. بعد از پخت، ۱۰ دقیقه روی همان ورقه‌ی پخت قرار بگیرند تا خنک شوند. از یک کفگیر فلزی برای انتقال کوکی‌ها به یک توری سیمی استفاده کنید تا کاملا خنک شوند. کوکی‌ها را می‌توان در یک ظرف در دار در دمای اتاق و تا حداکثر سه روز نگهداری کرد.

شما می‌توانید در صورت تمایل دارچین را حذف کنید و از شکر خالی استفاده کنید.

این دستور از کتاب آموزشی برش و پخت کوکی انتخاب شده است. شما میتوانید هم اکنون این کتاب را از بوک سی اف تهیه نمایید.

اگر از عاشقان صنعت آشپزی و خلق طعم های شگفت انگیز هستید میتوانید با مراجعه به صفحه کتاب آشپزی، به دنیایی از دستور پخت ها و رسپی های محرمانه بین المللی دست یابید و دانش آشپزی خود را تا عالیترین سطوح جهانی ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *