راه اندازی کافه رستوران

هر آنچه که باید برای راه اندازی کافه رستوران بدانید!
راه اندازی کافه رستوران

اگر تصمیم به راه اندازی کافه رستوران دارید و می خواهید بدانید برای کافی شاپ زدن و راه اندازی کافه چه چیزهایی لازم است، این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا چشم انداز شفافی از مسیر پیش روی خود داشته باشید. در ۱۱ مرحله اصلی، به این موضوع، از مرحله تحقیقات اولیه درمورد مکان تاسیس گرفته، تا افتتاح کافه خواهیم پرداخت. هم چنین اگر به دنبال یک گروه راه اندازی کافی شاپ معتبر هستید، در صورت نیاز به مشاوره راه اندازی کافی شاپ، طراحی منو و دکوراسیون داخلی کافه و دریافت ایده های راه اندازی کافی شاپ، میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید. مهرداد حسنی، سرآشپز و باریستای با سابقه و مترجم چندین جلد کتاب آشپزی بین المللی، به عنوان ایده پرداز تیم راه اندازی، در این مسیر همراه و مشاور شما خواهد بود.

همچنین در صورتی که پیش از این کافه رستوران خود را راه اندازی کرده اید، میتوانید جهت موارد زیر با ما تماس بگیرید:

  • بروز رسانی منو
  • بهینه سازی فضا و تجهیزات
  • آموزش و ارتقا دانش پرسنل در تمامی بخشها
  • مدیریت کاست و هزینه ها
راه اندازی کافه رستوران

 

۱. انجام تحقیقات پیش از تاسیس کافی شاپ:

تحقیقات کامل باید قبل از تصمیم گیری برای راه اندازی کافه رستوران انجام شود. تحقیقات به شما می گوید که آیا نیاز به کافی شاپ های خوب در منطقه شما وجود دارد، آیا می توانید با مشاغل موجود رقابت کنید، و آیا می توانید از پس هزینه های مالی یک کسب و کار تجاری در محل مورد نظر خود برآیید.

شما باید به تحقیقات رقبا توجه ویژه ای داشته باشید و ببینید آیا کافی شاپ های موجود در منطقه دارای امتیاز هستند یا مستقل، زیرا یک تجارت مستقل ممکن است بتواند با زنجیره های بزرگ رقابت کند، اما نه لزوماً با سایر کافی شاپ های مستقل. علاوه بر این، اگر تجربه ای در صنعت خدمات غذایی یا داشتن یک کسب و کار ندارید، اما علاقه مند به راه اندازی یک کافی شاپ هستید، پیشنهاد می کنیم با صاحبان مشاغل دیگر در منطقه خود صحبت کنید. به این ترتیب، می توانید قبل از شروع نوشتن یک طرح کسب و کار از مشاوره آنها بهره مند شوید. آنها ممکن است بتوانند اطلاعات ارزشمندی در مورد اینکه آیا کار برای شما مناسب است یا خیر، ارائه دهند.

۲. پرسونای مشتری کافه رستوران را ترسیم کنید

در فرایند راه اندازی کافه رستوران، شناخت مخاطب هدف، به کسب و کار شما برتری رقابتی نسبت به سایر کافی شاپ های منطقه می دهد. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام انتخاب یک کانسپت برای کافه خود باید به آنها فکر کنید:

  • آیا قصد دارید برای جمعیت انبوه قهوه لذیذ بسازید یا می خواهید کافی شاپ شما برای کارمندان پر مشغله اداری که فقط یک فنجان قهوه داغ و یک نان شیرینی می خواهند جذاب باشد؟
  • توانایی مالی مشتریان منطقه شما چگونه است؟ سطح درآمدی آن ها را چطور برآورد می کنید؟ اگر در محله مد نظرتان، به گونه ای است که عمدتاً طبقه کارگر در آن زندگی میکنند، ممکن است متقاعد کردن مشتریان برای پرداخت ۵۰۰۰۰ تومان برای قهوه سخت باشد.
  • آیا می خواهید در کافه خود غذا هم ارائه دهید؟
  • آیا فضای دلنشینی برای نشستن مشتریان فراهم خواهید کرد؟
  • آیا انتظار دارید که اکثر مشتریان سفارشات خود را به صورت بیرون بر دریافت کنند یا می خواهید کافی شاپ خود را به محیطی دلپذیر برای استراحت مشتریان تبدیل کنید؟

در این مرحله می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که نام کافی‌شاپ شما چیست، منوی شما چگونه خواهد بود و چه سبک دکوری می‌خواهید. داشتن یک طرح اولیه قوی و خوب، به راه اندازی کافه شما برای موفقیت های آینده کمک می کند.

۳. یک تامین کننده قهوه معتبر بیابید

سرو قهوه با کیفیت مهم ترین جنبه مدیریت یک کافی شاپ است ، بنابراین یافتن منبع خوبی از دانه های قهوه، پیش از راه اندازی کافه امری ضروری است. بسیاری از کافی‌شاپ‌ها دانه‌های قهوه خود را به‌طور عمده از یک روستر قهوه خریداری می‌کنند، و شما باید زمانی که به دنبال یک روستر برای تهیه دانه‌های قهوه خود هستید، با دقت عمل کنید.

ابتدا باید یک محصول با کیفیت با دانه های مرغوب داشته باشید. ما دنبال برشته‌ای گشتیم که فقط دانه‌های عربیکا را برشته کند. ثانیاً آنها باید قیمتی داشته باشند که به کافه اجازه دهد سود خود را به حداکثر برساند و در نهایت شما به تنوع خاصی نیاز دارید.

چه نوع قهوه و طعمی برای شما جذابیت دارد؟ آیا روستر قهوه انواع قهوه ای را دارد که می خواهید سرو کنید؟

۴. نوشتن طرح کسب و کار راه اندازی کافه رستوران

برای موفقیت هر نوع عملیات خدمات غذایی، یک بیزینس پلن مستحکم ضروری است. طرح کسب و کار شما به شما کمک می کند تا مفهوم خود را نهایی کنید، ساختار مالکیت خود را برنامه ریزی کنید، امور مالی خود را طرح ریزی کنید، منوی خود را ایجاد کنید و تحقیقات رقابتی خود را فهرست کنید. این نه تنها به شما کمک می کند که به جلو بروید، بلکه یک طرح کسب و کار کافی شاپ نیز هنگام جستجوی بودجه برای راه اندازی کافه رستوران خود ضروری است.

هفت بخش در یک طرح تجاری استاندارد برای راه اندازی کافه رستوران وجود دارد:

  1. خلاصه ای از روند اجرایی
  2. بررسی اجمالی و توضیحات شرکت
  3. تحلیل بازار
  4. پیشنهادات تجاری
  5. طرح مدیریت و ساختار مالکیت
  6. استراتژی بازاریابی و تبلیغات
  7. پیش بینی های مالی

۵. دریافت وام استارتاپی

قدم بعدی این است که برآورد کنید سرمایه مورد نیاز برای کافی شاپ چقدر است و سپس برای راه اندازی کافه رستوران یا کافی شاپ جدید خود سرمایه کافی جذب کنید. راه اندازی یک کافی شاپ پرهزینه است، بنابراین باید مطمئن باشید که بودجه کافی دارید تا بتوانید تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز کسب و کار خود را بپردازید. علاوه بر این، معمولاً یک عملیات جدید ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد تا سودآور شود، بنابراین بودجه اولیه شما باید بتواند هزینه‌های عملیاتی را تا زمانی که کسب‌وکار شما بتواند از خود پشتیبانی کند، پوشش دهد. چند مسیر مختلف وجود دارد که می توانید برای دریافت بودجه کافی شاپ خود طی کنید، مانند وام های تجاری سنتی، خطوط اعتباری تجاری، و وام های مشاغل کوچک. قبل از تصمیم گیری مطمئن شوید که همه گزینه های موجود را به طور کامل بررسی کنید.

هزینه راه اندازی کافه رستوران چقدر است؟

هنگامی که به دنبال بودجه هستید، ممکن است تعجب کنید که هزینه صفر تا صد کافی شاپ چقدر است و راه اندازی کافی شاپ چقدر هزینه دارد و برای شروع به چه مقدار پول نیاز دارید. قیمت کل افتتاح یک کافی شاپ به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها موقعیت مکانی شما است. بسته به اندازه و محل کسب و کار شما، باز کردن یک کافی شاپ می تواند از حدود یک تا بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه داشته باشد. برای ارزیابی دقیق تر و مشاوره تخصصی درباره لیست وسایل مورد نیاز برای راه اندازی کافه و هزینه های راه اندازی کافه رستوران، با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۹۱۶۹۳۸۲۴

۶. یک فضای مناسب پیدا کنید

پیدا کردن فضای تجاری مناسب برای راه اندازی کافه رستوران شما ضروری است، و یک موقعیت مکانی خوب می تواند تضمین کند که کسب و کار شما جریان ثابتی از مشتریان را مشاهده می کند. تجزیه و تحلیل موقعیت مکانی موارد زیادی را در نظر می گیرد، مانند:

  • جمعیت شناسی
  • نزدیکی به جمعیت هدف شما
  • فاصله از تامین کنندگان
  • رقابت
  • مقررات و منطقه بندی

علاوه بر اینکه مکان در داخل شهر بزرگ یا کوچک قرار داشته باشد، باید خود فضا را نیز در نظر بگیرید.

  • آیا فضای کافی در آشپزخانه وجود دارد؟
  • آیا خطوط لازم گاز، زهکشی و آب از قبل نصب شده است؟
  • آیا ترافیک پیاده در خیابان وجود دارد؟

آیا فضای جلوی کافه به اندازه کافی بزرگ است که یک جلسه راحت یا فضای کار مشترک ایجاد کند؟
هنگامی که مکان مناسبی را پیدا کردید، پیشنهاد می کنیم یک وکیل برای کمک به مذاکرات و اطمینان از تکمیل کلیه مدارک و مقررات لازم استخدام کنید.

۷. مجوزهای لازم برای راه اندازی کافه رستوران

گواهی ها و مجوزهای زیادی وجود دارد که کافی شاپ جدید شما قبل از شروع فروش نیاز دارد. مجوزهایی که کسب و کار شما به آن نیاز دارد و نحوه دریافت آنها ممکن است بر اساس شهر شما متفاوت باشد، علاوه بر این، انتظار برای تأیید مجوزهای شما زمان می برد.

بر اساس مصوبه اتحادیه صنف بستنی آبمیوه و کافی شاپ تهران، اجاره یا مالکیت حداقل فضای ۲۰ متر مربع، از ضروریات دریافت مجوز کافه و کافی شاپ می باشد. اما برای این امر، به شرایط تاسیس دیگری نیز نیاز می باشد، که در ادامه، بطور خلاصه ذکر شده است:

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • مالکیت یا اجاره حداقل فضای ۲۰ متر مربع
  • کسب رضایت مالک برای تغییر شغل، در صورتی که ملک استیجاری باشد.
  • دارا بودن گواهی پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیت دائم یا گواهی معافیت تحصیلی یا پزشکی، برای آقایان
  • رعایت حدود صنفی حداقل ۳۰۰ متر
  • عدم استفاده از عناوین و اصطلاحات بیگانه، در تابلو سر درب واحد صنفی
  • معرفی فرد ذکور، به عنوان مباشر، برای خانم‌ هایی که قصد راه ‌اندازی کافی‌ شاپ دارند.
  • سرویس بهداشتی مجزا برای خانم ها و آقایان
  • نصب دوربین مدار بسته

در زمان کنونی، صدور تمامی مجوزهای راه اندازی کسب و کار می بایست، از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور، انجام پذیرد. صدور مجوزها، در زمینه خدمات، صنعت و معدن، کشاورزی، مشاغل خانگی و پروانه های صنفی از طریق این سامانه، امکان پذیر می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، این مقاله را مطالعه نمایید.

۸. طراحی چیدمان کافی شاپ

پیش از راه اندازی کافه رستوران ایجاد یک طراحی بهینه برای هر دو قسمت جلویی و پشتی کافه شما برای کارایی شما و راحتی مشتریان ضروری است. ما نحوه شروع طراحی چیدمانی را که می‌خواهید در کافه جدید خود استفاده کنید، توضیح می‌دهیم.

  • طراحی چیدمان جلوی کافه
    هنگام طراحی محوطه جلوی کافه، به این فکر کنید که می خواهید چه فضایی ایجاد کنید. آیا می خواهید برای جلب توجه افرادی که مشغول به کار هستند یا جلساتی برگزار می کنند، حریم خصوصی ارائه دهید؟ یا مفهومی باز را ترجیح می‌دهید که دلپذیر و مدرن باشد؟ در هر صورت، اندازه فضای خود را در نظر گرفته و تعداد صندلیها را به حداکثر برسانید.
    انتخاب رنگ و سبک مبلمانی که استفاده می کنید و اینکه چگونه بر مشتریان شما تأثیر می گذارد را در نظر بگیرید. رنگ‌های تیره باعث می‌شود فضا احساس صمیمی‌تری داشته باشد، رنگ‌های روشن‌تر احساس جذابیت بیشتری داشته باشند و رنگ‌های روشن اشتهای مشتریان را افزایش دهند. علاوه بر این، اگر به دنبال زیبایی شناسی معاصر هستید، مبلمان شما باید با آن سبک مطابقت داشته باشد.
  • طراحی چیدمان پشت کافه
    پشت پیشخوان کافی‌شاپ‌ها شلوغ است و کارایی را بسیار مهم می‌کند. هنگام طراحی چگونگی راه اندازی کافه خود، در نظر بگیرید که چه ایستگاه هایی وجود دارد و سفارشات چگونه انجام می شود. این فرآیند با گرفتن سفارش شروع می شود، سپس آماده می شود، سپس ارائه می شود و سپس تجهیزات تمیز می شوند. علاوه بر این، در نظر بگیرید که آیا کافی‌شاپ شما قرار است غذا سرو کند و تجهیزات غذایی در چیدمان شما قرار می‌گیرد.

۹. تجهیزات کافی شاپ خود را سفارش دهید

یکی دیگر از موضوعاتی که باید درمورد آن اطلاعات داشته باشید این است که وسایل مورد نیاز کافه رستوران، چه وسایلی هستند. ما فهرستی از تجهیزات ضروری کافی‌شاپ را گردآوری کرده‌ایم، بنابراین به راحتی می‌توانید دقیقاً آنچه را که هنگام راه‌اندازی کافه خود نیاز دارید، به خاطر بسپارید.

لیست تجهیزات لازم برای راه اندازی کافه رستوران:

  • قهوه سازها
  • ایرپات
  • دستگاه اسپرسوساز
  • آسیاب قهوه
  • مخلوط کن های فراپی و اسموتی
  • ایرپات ها، ستلایت و تنگ ها
  • دستگاه یخ ساز
  • سینک ۳ لگن
  • دماسنج
  • لیوان چای و قهوه
  • فنجان اسپرسو
  • پیش بند
  • پیمانه
  • میزکار
  • فر
  • دستگاه شیکر برقی
  • تستر
  • گریل
  • ماشین و سینک ظرفشویی

شما یک طرح تجاری، یک مکان عالی، و نام عالی با یک لوگوی عالی دارید، اما اکنون که زمان عرضه کافی شاپ خود است، مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید. برای دریافت ایده از تجهیزات مورد نیاز هنگام راه اندازی کافه رستوران، به اطلاعات زیر نگاهی بیندازید، یا برای یک مرجع سریع، لیست تجهیزات کافی شاپ قابل چاپ ما را بررسی کنید!

تجهیزات قهوه، اسپرسو و نوشیدنی

دستگاه اسپرسو

اولین قدم برای هر کافی‌شاپ مستقل، تهیه دانه‌های قهوه است که به نوشیدنی‌های شما طعمی متمایز و تازه می‌دهد که برند شما را مشخص می‌کند. مرحله دوم انتخاب یک دستگاه اسپرسوساز است که به شما امکان می دهد آن دانه ها را به لاته، موکا، کاپوچینو و سایر نوشیدنی های خاص تبدیل کنید. این نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو نه تنها مشتریان را جذب می‌کنند، بلکه درآمد شما را بیشتر از فروش فنجان به فنجان قهوه ساده و سیاه افزایش می‌دهند. در حالی که تجهیزات دست دومی برای فروش وجود دارد، خرید یک دستگاه اسپرسوساز جدید توصیه می شود زیرا این دستگاه کارکرد کافی شاپ شما خواهد بود.

آسیاب اسپرسو

آسیاب کردن حبوبات در خانه و در طول روز کلید ایجاد بهترین نوشیدنی ممکن است. در واقع، آسیاب کردن حبوبات حتی ۱۰ دقیقه قبل از دم کردن، می تواند باعث کاهش قابل توجه طعم شود. اما، چرا دانه های قهوه تازه آسیاب شده چنین تفاوتی ایجاد می کند؟ سطح لوبیا را افزایش می دهد و به شما امکان دسترسی به روغن های غنی و ذرات محلول را می دهد که طعم و عطر متمایز دم کرده های مختلف را ایجاد می کند. آسیاب های اسپرسو آسیاب بسیار ریز مورد نیاز دستگاه های اسپرسوساز را ایجاد می کنند.

آسیاب قهوه معمولی

اگرچه تعداد مشتریانی که نوشیدنی‌های ویژه سفارش می‌دهند بسیار بیشتر از مشتریانی هستند که قهوه سیاه معمولی را ترجیح می‌دهند، مهم است که همه مشتریان خود را بپذیرید! یک آسیاب برای هر دو نوع قهوه معمولی و بدون کافئین می تواند به طور کلی تقاضای کمتری برای این نوع نوشیدنی را تامین کند.

قهوه سازها

در حالی که یک قهوه ساز معمولی باید برای یک کافی شاپ متوسط کافی باشد، انواع زیادی برای انتخاب وجود دارد. دم‌آوری‌های خودکار، ریختن روی دستگاه‌های قهوه‌سازی، و قوری‌های قهوه چند مورد از روش‌های متعدد برای دم کردن و سرو قهوه هستند.

دیکنتر،هوایی و دم آورهای ماهواره ای

قهوه اغلب در ظرف‌های شیشه‌ای دم می‌شود، اما دم‌آوری‌های ماهواره‌ای و هوایی نیز وجود دارند که در ظرف‌هایی دم می‌کنند که می‌توانند قهوه را برای مدت طولانی‌تری داغ‌تر نگه دارند. اینها گزینه های عالی برای یک ایستگاه سلف سرویس هستند.

روسترهای قهوه

بسیاری از کافی‌شاپ‌ها به‌جای استفاده از یک روستر قهوه، مزایای بو دادن دانه‌های خود را در خانه تشخیص می‌دهند. تجهیزات تجاری برشته کردن قهوه به شما کنترل بیشتری بر روی بو دادن دانه هایتان می دهد.

مخلوط کن فراپه و اسموتی

یک مخلوط کن با محافظ صوتی لازم است تا بتوانید نوشیدنی های منجمد مبتنی بر اسپرسو مانند لاته سرد، فراپس و ماکیاتو درست کنید. سپر صوتی به شما امکان می دهد از مخلوط کن بدون ایجاد مزاحمت در محیط کسب و کار خود استفاده کنید، که به ویژه برای عملیات های کوچک که در آن فاصله کمی بین قسمت آماده سازی نوشیدنی و محل نشستن وجود دارد، مهم است. یک مخلوط کن با سرعت بالا برای قوام نرم تر و سرویس سریع تر توصیه می شود. از طرف دیگر، می‌توانید روی یک دستگاه گرانیتا سرمایه‌گذاری کنید تا منبع ثابتی از قهوه و چای سرد یا منجمد را آماده نگه دارید!

دستگاههای چای سرد

از چای سرد سنتی گرفته تا چای شیرین جنوبی، چای سرد یک نوشیدنی کلاسیک است که مشتریان عاشق نوشیدن آن در تابستان هستند. شما می توانید یک چای ساز مستقل مخصوص این نوع نوشیدنی را خریداری کنید، اما بسته به اندازه کافی شاپ خود، ممکن است بخواهید برای صرفه جویی در فضای پیشخوان به سراغ قهوه سازهای ترکیبی و چای نیز بروید.

دستگاه بویلر (آب جوش)

اگرچه بسیاری از دستگاه های قهوه با یک شیر آب گرم داخلی عرضه می شوند، اما یک دستگاه پخش کننده آب گرم مستقل می تواند حجم آب جوش شما را افزایش دهد و حتی راه بندان های ترافیکی ناشی از تلاش شخصی برای درست کردن قهوه و پر کردن چندین لیوان با آب داغ برای چای را برطرف کند. همان زمان. از آنجایی که از آب گرم برای بسیاری از کارهای نظافتی نیز استفاده می شود، داشتن آب گرم با فشار دادن یک اهرم نیز می تواند زمان لازم برای تمیز کردن معمول در طول روز را کاهش دهد.

تجهیزات آشپزی کافی شاپ

ممکن است شما یک وعده غذایی چهار وعده ای ارائه نکنید، اما این روزها کافی شاپ ها فقط برای قهوه یا حتی نوشیدنی نیستند. محصولات پخته شده تازه جزء اصلی بسیاری از کافی شاپ ها هستند، در حالی که ساندویچ های صبحانه و ناهار نیز روز به روز برجسته تر می شوند. تجهیزات سبک پخت و پز مانند اجاق های همرفت و اجاق های با سرعت بالا راهی عالی برای تنوع بخشیدن به منوی شما بدون صرف فضا یا سرمایه گذاری مالی زیاد هستند. این واحدها اغلب نیازی به هود ندارند.

تجهیزات سردخانه و انبار کافی شاپ

یخچال و فریزر صنعتی ایستاده (Reach-In)

ما به شما توصیه می کنیم که در یک یخچال مناسب برای قسمت پشتی خانه خود سرمایه گذاری کنید، جایی که می توانید شیر اضافی، چاشنی نوشیدنی و مواد اسموتی را در آن ذخیره کنید. در حالی که یک بخش دستی باید فضای زیادی برای نگهداری اقلام مرتبط با نوشیدنی در اختیار شما قرار دهد، اگر قصد دارید غذا نیز سرو کنید، ممکن است بخواهید یک واحد بزرگتر را در نظر بگیرید.

یخچال زیر پیشخوان یا میز کار

خرید یک یخچال بزرگتر و در دسترس برای منطقه پشتی آشپزخانه شما برای ذخیره اقلام اضافی در منوی یخچال مهم است، اما در مورد مواردی که باید مکرراً به آنها دسترسی داشته باشید چطور؟ واحدهای سردخانه زیر پیشخوان یا میز کار مستقیماً در زیر پیشخوان نوشیدنی شما قرار می گیرند تا باریستاهای شما به راحتی به لوازم مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که هر یک از الزامات فاصله جانبی یا عقبی که توسط سازنده بیان شده است را رعایت کرده اید تا اطمینان حاصل شود که دستگاه شما تا حد امکان کارآمد است.

میز آماده سازی ساندویچ(تاپینگ ساندویچ)

اگر ساندویچ و سالاد ارائه می دهید، یک واحد آماده سازی ساندویچ کوچک مهم است. این واحدها یک ریل بالایی در اختیار شما قرار می دهند تا موادی که اغلب استفاده می شوند مانند پنیر و کاهو را در نزدیکی خود نگه دارید، در حالی که کابینت پایینی فضای ذخیره سازی اضافی را فراهم می کند که به شما امکان می دهد به راحتی ریل بالایی را دوباره پر کنید. تخته های برش یکپارچه به شما فضای زیادی برای میکس ساندویچ ها و سالادها می دهد.

دستگاه یخ ساز

یخ یک عنصر ضروری در اسموتی‌ها، قهوه‌های یخی و سایر نوشیدنی‌های مخصوص سرد (که در نوشابه‌های گازدار یا آب ذکر نمی‌شود) است، بنابراین داشتن یک دستگاه یخساز قابل اعتماد ضروری است. دستگاه های یخ در همه چیز از واحدهای کوچک زیر پیشخوان که مستقیماً در زیر میز شما نصب می شوند تا دستگاه های بزرگتر که بیش از ۲۰۰۰ پوند تولید می کنند در دسترس هستند. یخ در روز برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه اندازه مناسب برای برنامه خود، راهنمای ما در مورد انتخاب بهترین دستگاه یخ سازی تجاری را بررسی کنید.

شو کیک

شیرینی‌ها، دونات‌ها، کروسانت‌ها و سایر محصولات پخته شده میان‌وعده‌ای عالی برای لذت بردن با یک فنجان قهوه غنی هستند، بنابراین نمایش آنها در ویترین نانوایی درست در کنار صندوق، حداکثر پتانسیل بازاریابی را به شما می‌دهد و فروش فوری این خوراکی‌های شیرین را افزایش می‌دهد. کیس های نانوایی در اشکال و اندازه ها و همچنین در انواع یخچال دار و خشک عرضه می شوند. قبل از خرید یک واحد برای کافی شاپ خود، در نظر بگیرید که چه چیزی و چه مقدار را می خواهید سرویس دهید. برای بهترین های هر دو جهان، یک جعبه نانوایی خشک و یخچال دار در نظر بگیرید که در آن می توانید دسرها و محصولات پخته شده یخچالی و غیر یخچالی خود را همزمان به نمایش بگذارید.

سینک زیر بار

یک سینک زیر بار مستقیماً زیر پیشخوان شما قرار می گیرد و به باریستاهای شما فضای مناسب و کارآمدی می دهد که در آن می توانند ابزارهای کوچک دستی را بشویند، مایع باقی مانده را از لیوان های استفاده شده بریزند و دست های خود را بشویید. بسیاری از واحدهای زیر بار نیز دارای تخته های تخلیه هستند که می توان از آنها برای خشک کردن ظروف نوشیدنی و سایر اقلام کوچک استفاده کرد. اگر فضایی برای سینک زیر بار ندارید، ممکن است بخواهید یک اسپرسو بار را در نظر بگیرید که مجهز به آبکش کن و/یا چاه های غوطه ور باشد تا نیاز به سینک واقعی را جبران کند.

سینک ۳ لگن

یک سینک ظرفشویی ۳ محفظه عمدتاً برای قسمت پشت خانه شما برای تعدادی از کارها عالی است، از شستن و ضدعفونی کردن ظروف گرفته تا تمیز کردن میوه های تازه که بعدا آماده شده و در اسموتی ها مخلوط می شوند. عمق و نوع کاسه می تواند از سینک به سینک متفاوت باشد، و شما باید نوع شیر آب را نیز در نظر بگیرید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، آیا برای پاشیدن ظروف بسیار کثیف به یک شیر آب قبل از آبکشی نیاز دارید یا یک شیر آب چرخشی ساده روی عرشه این کار را انجام می دهد؟ اکثر سینک های ۳ محفظه بدون شیر متصل هستند، بنابراین می توانید شیر آب ایده آل خود را خریداری کنید و از تناسب مناسب با سینک خود اطمینان حاصل کنید.

ماشین ظرفشویی تجاری

بسته به حجم کسب و کار شما، یک سینک ظرفشویی ۳ محفظه ممکن است تمام نیازهای ظرفشویی شما را برطرف کند. با این حال، خرید ماشین ظرفشویی یک گزینه دیگر است. ماشین های ظرفشویی زیر پیشخوان، واحدهای کوچک و جمع و جور (به اندازه یک واحد مسکونی) هستند که می توانند تا ۳۵ قفسه ظروف را در ساعت پردازش کنند. برای بسیاری از کافه‌ها، یک دستگاه ظرف‌شویی زیر پیشخوان می‌تواند حجم ظروف کثیفی را که به آشپزخانه بازگردانده می‌شود، کنترل کند. اگر سر و صدا در قسمت جلوی خانه شما نگران کننده است یا فکر می کنید ماشین ظرفشویی زیر پیشخوان به اندازه کافی بزرگ نیست، یک ماشین ظرفشویی تک قفسه ای ممکن است انتخاب بهتری باشد.

ظروف کوچک قهوه و نوشیدنی

تامپر اسپرسو

تامپر اسپرسو یک ابزار دستی کوچک است که برای فشرده کردن دانه های اسپرسو آسیاب شده در سبد پورتافیلتر قبل از دم کردن استفاده می شود. کوبیدن دانه های آسیاب شده بخش مهمی از تولید شات عالی اسپرسو است زیرا تضمین می کند که تفاله ها به طور مساوی در داخل سبد بسته بندی شوند. بیشتر دستکاری‌ها از فلز ساخته شده‌اند و برخی از آن‌ها با دسته‌های تزئینی برای احساس سفارشی‌سازی همراه هستند. مهم است که مطمئن شوید که اندازه تامپر با اندازه سبدهای پورتافیلتر دستگاه اسپرسوساز شما مطابقت دارد.

پارچ های کف ساز

برای تهیه نوشیدنی‌های ویژه مانند لاته و کاپوچینو، پارچ‌های کف‌ساز به همراه میله بخار در دستگاه اسپرسوساز شما برای کف کردن شیری که به شات اسپرسو در طول فرآیند تولید نوشیدنی اضافه می‌شود، استفاده می‌شود. دهانه مناسب روی پارچ همچنین به باریستاهای شما این امکان را می دهد که در حین افزودن شیر به اسپرسو با ایجاد طرح های هنرمندانه ، خلاقیت داشته باشند.

ناک باکس

در دست داشتن یک جعبه ضربه ای برای جمع آوری تفاله های قهوه و اسپرسو مصرف شده، تفاله های مرطوب و سنگین را از سطل زباله شما دور می کند. یک جعبه ضربه‌ای دارای میله‌ای در وسط است تا بتوانید برای دفع آسان، تفاله ها را از پورتافیلتر و سبد خارج کنید.

پیمانه و قاشق

داشتن مقدار مناسب از هر ماده بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که مقدار زیادی فنجان و قاشق را خریداری می کنید. برخی از تولید کنندگان حتی اسکوپ های اندازه گیری را به طور خاص برای کاربردهای قهوه می سازند.

ترازو

ترازو برای تقسیم بندی مواد یا قهوه های فله ای برای بسته بندی و فروش مهم است. یک ترازو الکترونیکی ساده یا ترازوی کنترل قطعات مکانیکی نیازهای اکثر کافی شاپ ها را برآورده می کند.

پمپ های شربتی

پمپ‌های شربت با کیفیت، شربت‌های طعم‌دهنده شما را روان نگه می‌دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقدار مشخصی شربت را با یک پمپ پخش کنند، بنابراین می‌توانید هر بار نوشیدنی‌های ثابتی درست کنید. همچنین به شما کمک می کند تا موجودی خود را بهتر مدیریت کنید.

دماسنج کف

دماسنج های کف کننده انتخابی عالی برای یک کافه هستند زیرا به طور ویژه برای اتصال به پارچ های کف کننده طراحی شده اند تا به نظارت دقیق دما کمک کنند.

تایمرها

تایمرها زمانی مفید هستند که کارمندان شما مجبور باشند چندین نوشیدنی را همزمان آماده کنند. آنها همچنین می توانند مدت زمان دم کردن یک قهوه خاص را کنترل کنند و به شما هشدار دهند که زمان دم کردن یک قابلمه تازه است. اگر نیاز دارید که بسیاری از چیزها را همزمان زمان بندی کنید، به تایمری نگاه کنید که می تواند برای پیگیری چندین “رویداد” به طور همزمان برنامه ریزی شود.

ماگ و فنجان چای

در حالی که بسیاری از مشتریان قهوه خود را همراه خود می برند، دیگران ترجیح می دهند در کافی شاپ شما بنشینند و کتابی را مطالعه کنند یا در وای فای رایگان مرور کنند. این مشتریان هستند که انتظار دارند آمریکایی‌ها و لاته‌هایشان در لیوان‌های واقعی و صادقانه سرو شود. اندازه، شکل و رنگ لیوان ها متفاوت است، اما داشتن مقدار مناسب در دست، کلید اصلی آن است.

فنجان اسپرسو

کوچکتر از لیوان های سنتی، فنجان های اسپرسو برای نگهداری یک اونس طراحی شده اند. شات اسپرسو یا ۲ اونس. دو شات برای مشتریانی که نیاز به افزایش کافئین دارند تا بتوانند در اواخر شب مطالعه یا کسادی بعد از ظهر به آنها کمک کنند.

توری توپی دمنوش

این لوازم جانبی چای که برای القای طعم‌های لذیذ به نوشیدنی‌ها طراحی شده‌اند، مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که چای با برگ‌های شل را به کیسه‌ها ترجیح می‌دهند. بعلاوه، دم‌پاش‌های گلوله چای به شما این امکان را می‌دهند که چای با برگ‌های شل را برای مشتریان خود سرو کنید تا آنها بتوانند چای خود را مطابق با ذائقه خود دم کنند.

ظروف کافه

غذاخوری

بسته به محدوده غذایی که قصد فروش آن را دارید و فضایی که می خواهید در کافی شاپ خود ایجاد کنید، نیازهای ظروف غذاخوری شما بسیار متفاوت است. هر نوع مواد از چینی گرفته تا ملامین یا چوب مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و قبل از تصمیم گیری برای خرید، منوی خود را در نظر بگیرید.

شکر پاش

ساده و آسان برای استفاده، ریختن قند به مشتریان این امکان را می دهد که نوشیدنی های خود را خودشان شیرین کنند، و زمانی که آنها کم می شوند به راحتی دوباره پر می شوند. در حالی که می‌توانید در هر میز یک آب‌ریز قند قرار دهید، گزینه‌ی دیگر این است که یک مکان مرکزی داشته باشید که مشتریان بتوانند قبل از نشستن یا بیرون رفتن از در به شکر و سایر چاشنی‌ها دسترسی داشته باشند.

کرم ها

هر کس قهوه خود را متفاوت می‌گیرد، و قرار دادن خامه تازه در ایستگاه چاشنی یا روی میز مطمئناً حتی خاص‌ترین مشتریان شما را نیز جلب می‌کند. کرم‌ها در ظرفیت‌ها و مواد مختلف عرضه می‌شوند تا بتوانید سبک مناسبی را برای مطابقت با تصویر کافی شاپ خود پیدا کنید.

نظم دهنده چاشنی

فروش قهوه به معنای ارائه مواد اضافی مانند بسته های شکر و خامه است و افزودن یک چاشنی به کسب و کار شما میز شما را منظم نگه می دارد. مقدار فضای پیشخوان در کافی شاپ به شما کمک می کند اندازه سازمان دهنده را تعیین کنید یا می توانید روی قندان های کوچک برای قرار دادن روی هر میز سرمایه گذاری کنید.

نظم دهنده فنجان، درب، نی

مرتب نگه داشتن فنجان ها، درب ها و نی ها می تواند چالش برانگیز باشد، اما یک سازمان دهنده می تواند به شما در کاهش شلوغی و توزیع این اقلام به روشی بهداشتی تر کمک کند. به‌علاوه، داشتن فنجان‌ها و درپوش‌های موجود در محل خدمت‌تان به مشتریانی که عجله دارند، این امکان را می‌دهد تا از یکی از فرودگاه‌های شما خدمات ارائه دهند، پرداخت کنند و در راه باشند

برچسب دمنوش و قهوه

مشتریان شما چگونه می توانند تصمیم بگیرند که چه نوع قهوه ای می خواهند اگر ندانند چه دم کرده است؟ برچسب های تخته سیاه مغناطیسی برای تغییر مکرر منوهای نوشیدنی مناسب هستند، در حالی که تابلوهای فلزی یا چوبی از پیش چاپ شده نوشیدنی راه حل آسانی برای برچسب زدن هستند.

پیشبند

پیش بند ها نه تنها از لباس کارکنان شما محافظت می کنند، بلکه ظاهر حرفه ای تری به کارمندان شما می دهند. به علاوه، آنها در رنگ‌ها و سبک‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا با تم شما مطابقت داشته باشند. شما می توانید پیشبندهای مورد نیاز برای پرسنل کافی شاپ خود را از وب سایت بوک سی اف خریداری نمایید:

لینک خرید پیشبند

تابلو ال-ای-دی

یک تابلوی LED در ورودی خود آویزان کنید تا مشتریان را ترغیب کنید تا به محل کار شما بیایند و از پیشنهادات شما لذت ببرند! گرافیک جسورانه و نورپردازی روشن توجه رهگذران را به خود جلب می کند تا به جذب جمعیت کمک کند. تابلوهای قهوه LED عمدتا دارای چراغ‌های ۱۲ واتی با انرژی کارآمد هستند تا از دید تا فاصله ۵۰۰ فوتی اطمینان حاصل کنند، حتی در نور روز و در پشت شیشه. آن‌ها نیمی از برق لامپ‌های نئون سنتی و ولتاژ بالا را مصرف می‌کنند و بی‌صدا کار می‌کنند تا مشتریان صدای وزوز آزاردهنده منتشر شده با علائم مشابه را نشنوند. به‌علاوه، آنها تحت چند حالت نمایشگر عمل می‌کنند و به شما امکان می‌دهند آن را مطابق با اولویت دلخواه خود تنظیم کنید.

بازرگانان خرده فروشی

علاوه بر نوشیدنی ها، محصولات پخته شده و ساندویچ ها، کافی شاپ ها به طور فزاینده ای گزینه های دیگری را برای برآورده کردن هر سلیقه ای ارائه می دهند. یک فروشنده خرده‌فروشی مؤثر می‌تواند به مشتریان با همه چیز از محصولات تازه گرفته تا کیسه‌های چیپس و بخش‌های تک‌نفره غلات کمک کند.

مواد مصرفی کافی شاپ

قهوه و اسپرسو

اسپرسو با کیفیت بالا که به عنوان پایه ای برای بسیاری از نوشیدنی های مخصوص قهوه استفاده می شود، قوام غلیظ تر و غلظت کافئین بالاتری نسبت به قهوه معمولی دارد و همین امر به آن طعم و مزه ای می دهد. علاوه بر این، قهوه معمولی یک عنصر اصلی در هر کافی‌شاپ برای مشتریانی است که در حال حرکت هستند، بنابراین ایده خوبی است که رست مختلف یا حتی انواع طعم‌دار را در دسترس داشته باشید.

شیر

بسیاری از کافی‌شاپ‌ها به همان اندازه شیر (اگر نه بیشتر) به اندازه قهوه مصرف می‌کنند. شیر یک عنصر ضروری در اکثر قهوه های مخصوص و نوشیدنی های اسپرسو است، بنابراین نگهداری مقداری از آن در یخچال زیر پیشخوان برای دسترسی سریع ایده آل است. یخچال و فریزر بزرگ‌تر شما برای نگهداری یک منبع پشتیبان از شیر معمولی، نصف و نیمه و سایر محصولات لبنی عالی است.

چای کیسه ای یا چای فله ای

چای یک نوشیدنی با طراوت و همه کاره است که بسته به فصل و ترجیح مشتریان می‌توان آن را سرد یا گرم سرو کرد. چای سیاه، سفید و سبز استاندارد، دمنوش های میوه ای یا گیاهی و گزینه های ارگانیک ویژه همگی در کیسه های چای یا چای شل موجود هستند.

چای لاته

گیاهی انرژی زا طبیعی است، چای یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است و با افزودن شیر و اسپرسو، حتی می توانید چای لاته داغ یا فراپه های خنک را با خامه فرم گرفته درست کنید.

هات چاکلت

کاکائو داغ در طول سال ها از یک نوشیدنی ساده به یک نوشیدنی لذیذ تبدیل شده است و این مورد علاقه کلاسیک زمستانی را می توان در تمام طول سال میل کرد!

سیروپ ها

چه بخواهید فقط غذاهای دلخواه سنتی مانند وانیل فرانسوی و کارامل یا طعم های منحصربفردتری مانند مارشمالو و تافی برشته شده را ارائه دهید، می توانید به مشتریان خود این امکان را بدهید که نوشیدنی های خود را با تهیه شربت های طعم دهنده سفارشی کنند. به علاوه، شربت ها به شما امکان می دهند غذاهای مورد علاقه تعطیلات مانند نعناع فلفلی و ادویه کدو تنبل را تبلیغ کنید!

شیرین کننده ها

شیرین کننده ها به مشتریان شما این امکان را می دهند که نوشیدنی های خود را به سلیقه شخصی خود شیرین کنند. چه بخواهید شیرینی های کوچک را روی میزهای جداگانه قرار دهید یا یک ایستگاه مرکزی چاشنی نگهداری کنید، ارائه گزینه های متنوع به مشتریان این امکان را می دهد که میزان شیرینی دلخواه خود را به قهوه صبح یا عصرانه خود اضافه کنند.

لوازم یکبار مصرف مورد نیاز برای راه اندازی کافه رستوران

لیوان کاغذی درب دار

لیوان ها در رنگ ها، مواد و سبک های مختلفی وجود دارند. شاید ظاهر یک لیوان کاغذی سفید ساده را به یک فنجان با طرح قهوه دوست داشته باشید یا شاید یک نسخه عایق بندی شده و سازگار با محیط زیست را ترجیح دهید که نیاز به آستین را از بین می برد و توانایی شما را برای بازیافت افزایش می دهد. رایج‌ترین اندازه‌های فنجان قهوه ۱۲ اونس، ۱۶ اونس و ۲۰ اونس هستند، اما می‌توانید همه چیز را از ۴ اونس پیدا کنید. تا ۲۴ اونس فنجان های اندازه

لیوان و درب پلاستیکی

مانند فنجان های داغ کاغذی، لیوان های سرد پلاستیکی در اندازه ها، مواد و رنگ های مختلف ارائه می شوند. اگر قصد دارید اسموتی‌ها و قهوه‌های سرد سرو کنید، ممکن است بخواهید به سراغ گزینه‌های سنگین‌تری مانند فنجان‌های سرد با جدار مقاوم PET با درب بروید. با این حال، اگر به چیز ساده ای برای فنجان های آب داخلی نیاز دارید، لیوان های دیواری نازک به خوبی انجام خواهند داد.

آستین قهوه

خرید آستین قهوه می تواند با حذف نیاز به فنجان دو جداره نوشیدنی گرم، هزینه ها را کاهش دهد. به علاوه، آنها از دست مشتریان در برابر سوختگی محافظت می کنند و به عایق بندی محتویات فنجان کمک می کنند. اطمینان حاصل کنید که آستین‌هایی را می‌خرید که با اندازه جامی که می‌فروشید مناسب باشد. ما حتی آستین های قهوه قابل تنظیم را ارائه می دهیم، بنابراین می توانید لوگوی خود را به هر فنجانی که از در بیرون می رود اضافه کنید تا تبلیغات خود را افزایش دهید!

نی و همزن

برای مشتریانی که خامه و شکر را در قهوه خود ترجیح می دهند، نی و همزن ضروری است! این افزودنی ساده به ایستگاه چاشنی شما به مشتریان این امکان را می دهد که نوشیدنی های خود را به کمال ترکیب کنند. آنها در مواد از پلاستیک گرفته تا چوب و همچنین از نظر طول و رنگ متفاوت هستند.

دستمال کوکتل

هنگامی که چکه‌ها و ریزش‌ها اتفاق می‌افتد، داشتن دستمال‌های فراوان در دست نجات‌دهنده خواهد بود. آنها را روی میز در دستمال‌ها یا در یک مکان مشترک در کنار ایستگاه چاشنی خود قرار دهید. طیف گسترده‌ای از دستمال‌های نوشیدنی را در رنگ‌های روشن که میتواند مطابق با لوگوی شما باشد تهیه میشود باشد.

فیلترهای قهوه

فیلترها معمولاً از کاغذ نیمه تراوا ساخته می شوند که به مایعات اجازه عبور می دهد اما جامدات را نمی تواند عبوردهد و در صورت خیس شدن متلاشی نمی شوند. این مانع از ورود تفاله های قهوه به محصول نهایی شما می شود. فیلترهای قهوه در اندازه‌های مختلفی وجود دارند که متناسب با دم‌افزارهای مختلف باشد، بنابراین مهم است که قبل از سفارش، مشخص کنید که قهوه‌ساز شما به چه اندازه نیاز دارد. گزینه های سازگار با محیط زیست علاوه بر فیلترهای سفید استاندارد برای خرید در دسترس هستند.

هولدر فنجان قهوه

برای دوست (یا کارآموز) که مسئول تهیه قهوه برای گروه است، لیوان‌های حمل‌کننده فنجان حمل همه آن سفارش‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کنند. بسته به اندازه نوشیدنی‌ای که ارائه می‌دهید، ممکن است بخواهید روی حامل‌های نوشیدنی مقوایی کوچک و بلند یا حامل‌های فیبر پالپ سنتی که اندازه آن‌ها عاملی نیست، سرمایه‌گذاری کنید.

باکس های نگهداری قهوه بیرون بر

باکس‌ها برای مشتریانی که می‌خواهند برای مهمانی‌های اداری، مهمانی‌های دوران بازنشستگی، یا گردهمایی‌های خانوادگی کوچک گزینه‌ای بزرگ‌تر برای بیرون‌فروشی داشته باشند، آماده می‌شوند. برخی از این محصولات دارای دهانه ای هستند که قهوه را پخش می کند، در حالی که برخی دیگر نیاز ریختن قهوه از جعبه دارند. جعبه‌هایی وجود دارند که دارای یک محفظه ذخیره‌سازی برای نگه داری فنجان‌ها، چاشنی‌ها و سایر ملزومات

ظروف تخت پلاستیکی

اگر می‌خواهید غذا سرو کنید، ظروف یکبار مصرف به شما امکان می‌دهد آن‌ها را همراه با مشتریانی که با قهوه‌شان شیرینی سفارش می‌دهند و ظرف‌ها را کم می‌کنند، ارسال کنید تا بتوانید زمان تمیز کردن را به حداقل برسانید. ظروف تخت پلاستیکی سنگین بادوام ترین گزینه هستند، اما برای برخی کاربردها، ظروف تخت با وزن متوسط یا ظروف تخت پلاستیکی معمولی به خوبی کار می کنند.

لوازم تمیز کردن و نگهداری تجهیزات قهوه

پاک کننده های تجهیزات قهوه و پاک کننده های قهوه جوش

قهوه سازهای تجاری باید هر شب تمیز شوند تا از تجمع بقایای قهوه و روغن در داخل دستگاه یا کاراف جلوگیری شود که در صورت تجمع طولانی مدت باعث ایجاد طعم و بوی بد می شود. تمیز کردن داخل دستگاه با پاک کننده مخصوص، پاک کردن سرهای اسپری و قطعات خارجی و شستن کامل قطعات جداشدنی به افزایش عمر دستگاه شما کمک می کند. این نوع پاک کننده ها و ضدعفونی کننده ها در انواع مختلف از مایع گرفته تا پودر و قرص موجود هستند.

پاک کننده های تجهیزات اسپرسو

بهترین راه برای تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز تجاری خود این است که در پایان هر شب آن را با یک پاک کننده مخصوص شستشو دهید. این کار از تجمع تفاله اسپرسو و روغن آن در سر گروه، صفحه دوش و سبدهای پورتافیلتر جلوگیری می کند که نه تنها کیفیت نوشیدنی های شما را بهبود می بخشد بلکه عمر تجهیزات شما را نیز افزایش می دهد. خیساندن پورتافیلترها و سبدها یک بار در هفته در مخلوطی از همان پاک کننده و آب نیز توصیه می شود.

شوینده های کف کننده شیر/بخار

تمیز کردن تجهیزاتی که در تماس با محصولات لبنی قرار می‌گیرند اهمیت دو چندانی دارد و این پاک‌کننده‌ها به‌طور ویژه برای شکستن تجمع پروتئین شیر طراحی شده‌اند تا دستگاه‌های شما را بهداشتی نگه دارند.

برس های تمیز کننده تجهیزات نوشیدنی

برس‌ها به شما این امکان را می‌دهند که لکه‌های سخت را راحت‌تر تمیز کنید و همچنین وارد شکاف‌ها و شکاف‌هایی شوید که اغلب در طول تمیز کردن منظم از دست می‌روند.

کیت تعمیر و نگهداری دستگاه اسپرسو

این به خودی خود یک کیت خاص نیست، اما نگه داشتن مواردی مانند یک پیچ گوشتی سر صاف و یک سوله برای سفت کردن پیچ‌ها و تعویض واشر روی دستگاه‌ها به کارکنان شما این امکان را می‌دهد تا کارهای تعمیر و نگهداری کوچک را به سرعت انجام دهند و به خدمات رسانی به مشتریان خود برگردند. .

سطل های زباله و سطل های بازیافت

سطل های زباله و سطل زباله برای تمیز نگه داشتن فضاهای کارمندان و فضای عمومی در کافی شاپ شما ضروری هستند. اضافه کردن یک سطل زباله و سطل بازیافت در نزدیکی ایستگاه چاشنی خود و در نزدیکی خروجی راه خوبی برای تشویق مشتریان خود به نگهداری جداول و سایر مکان‌های مشترک بدون زباله است. وجود چندین سطل در مکان‌های کلیدی در فضای پشت خانه به کارمندان شما امکان می‌دهد کارآمدتر کار کنند. خرید آسترها و کیسه های زباله را فراموش نکنید تا بیرون آوردن زباله ها فرآیندی کارآمدتر باشد.

فیلتراسیون آب کافی شاپ

فیلترهای آب برای تجهیزات نوشیدنی گرم

ماده اولیه هر نوشیدنی آب است، بنابراین نصب فیلتر آب باعث بهبود طعم، بو و ظاهر کلی محصولات شما می شود. علاوه بر این، بسیاری از فیلترها برای محافظت از اجزای داخلی تجهیزات شما، رسوب را حذف کرده و رسوب را کاهش می دهند، که باعث کاهش تعمیر و نگهداری و افزایش عمر ابزار دم آوری می شود.

راه اندازی کافه رستوران

۱۰. کارکنان خود را استخدام و آموزش دهید

خدمات عالی به مشتریان برای موفقیت کافه جدید شما مهم است، بنابراین هنگام استخدام کارمندان انتخابی باشید. علاوه بر این، سطح تجربه ای که می خواهید متقاضیان کار داشته باشند را در نظر بگیرید. به سبک مدیریتی خود فکر کنید و اینکه آیا می خواهید کارمندان تازه کار را خودتان آموزش دهید یا به جای آن به دنبال باریستاهای با تجربه باشید. هم Katelyn Reed از Strange Brew و هم Tommy Lowery از Village Coffee موافق بودند که مهمترین ویژگی که باید در یک باریستا جستجو کرد، شخصیت عالی و توانایی استقبال از مشتریان با لبخند است.

وقتی کارمندان خود را آموزش می‌دهید، می‌خواهید طرز درست کردن نوشیدنی‌ها را به آنها بیاموزید، اما آموزش در مورد خود قهوه و مشخصات طعم آن نیز مفید است. برخی از مشتریان ممکن است علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب قهوه شما باشند، و کارکنان شما باید بتوانند به سوالات آنها پاسخ دهند و پیشنهاداتی ارائه دهند.
علاوه بر این، می‌توانید یک متخصص بیرونی را برای آموزش کارمندان خود در مورد نکات ظریف قهوه و دم‌آوری در نظر بگیرید.

شما می توانید جهت آموزش پرسنل کافه خود، از دوره جامع باریستا بوک سی اف، با تدریس مهرداد حسنی استفاده نمایید.

Café for breakfast in Isfahan

۱۱. کافه رستوران خود را راه اندازی کنید

پس از نوشتن طرح کسب و کار خود، یافتن مکان، و تجهیز آن با تجهیزات و کارکنان، در نهایت آماده هستید تا کافه خود را باز کنید. قبل از افتتاح رسمی، کافه رستوران جدید خود را در رسانه های اجتماعی و در نشریات محلی تبلیغ کنید. به‌علاوه، ارائه تخفیف‌ها یا تخفیف‌های ویژه در روز افتتاحیه می‌تواند در جذب مشتری کارساز است.

مانند سایر انواع موسسات خدمات غذایی، کافی شاپ ها برای حفظ سودآوری به یک جریان ثابت از مشتریان دائمی نیاز دارند. سه مولفه اصلی برای راه اندازی یک کافی شاپ موفق و به دست آوردن افراد وفادار وجود دارد:

  • کارکنان خوش برخورد و آگاه
  • انتخاب قهوه و نوشیدنی با کیفیت خوب
  • فضایی دلپذیر با دکوری راحت

همچنین می‌توانید تاکتیک‌های دیگری را برای بازگرداندن مشتریان به کافه‌تان اجرا کنید، مانند ارائه کارت‌های وی ای پی یا افزودن ترکیب‌های قهوه و صبحانه به منوی خود.

با افزایش علاقه نه تنها به قهوه، بلکه قهوه با کیفیت بالا که توسط حرفه ای ها تهیه می شود، اکنون زمان بسیار خوبی برای افتتاح یک کافه است. مهمترین چیزی که هنگام راه اندازی یک کافی شاپ جدید باید در نظر داشته باشید این است که منظم بمانید و برنامه تجاری خود را با پشتکار دنبال کنید. سپس، پس از افتتاح، شروع به کار بر روی ایجاد یک پایگاه وفادار کنید، و کافی شاپ جدید شما راه اندازی خواهد شد.

3 دیدگاه در “صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران

  1. Ali rajaei گفت:

    صفر تاصد راه اندازی کافه رستوران ما با آقای حسنی بود. دوتا ویژگی عالی داشتن. یکی اینکه همیشه پای کار بودن و تمام اموزش هارو خودشون انجام دادن. دوم پشتیبانی خوب تیمشون بود. من واقعا راضی بودم.

  2. مرتضی بهادری گفت:

    داخل چه شهرهایی خدمات ارائه میدید؟ فقط تهران یا شهرستان ها؟

    1. ادمین بوک سی اف گفت:

      سلام دوست عزیز
      هم در تهران و هم در شهرستان ها ارائه خدمات داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *